Nie w lipcu, a w sierpniu ma zakończyć się trwająca od 2019 r. budowa ok. 900-metrowego przedłużenia torów tramwajów do pętli Winnica wraz z rozbudową układu drogowego. Na razie ZTM nie deklaruje terminów włączenia do ruchu nowego torowiska.
W październiku 2019 r. Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na budowę ok. 900-metrowego odcinka torowiska wzdłuż Światowida do pętli Winnica – wraz z budową i rozbudową układu drogowego. Zaplanowano dwie jezdnie z torowiskiem po środku. Inwestycję realizuje firma Balzola za kwotę 67,7 mln zł brutto. Czas realizacji ustalono na 10 miesięcy, ale z wyłączeniem okresów zimowych. Zakładano, że tramwaje ruszą „w połowie 2021 r.”, a termin ten był podtrzymywany jeszcze wiosną.
Termin „połowy roku” potraktowano jednak rozszerzająco. Na przełomie czerwca i lipca ZTM poinformował o skróceniu linii 2 do pętli Tarchomin Kościelny, co miało umożliwić demontaż rozjazdów tymczasowych. Przerwa w ruchu miała trwać od 5 do 30 lipca. Po przerwie dwójka miałaby wrócić już na dłuższej trasie – do Winnicy.
Tymczasem kilka dni temu organizator transportu poinformował o przedłużeniu utrudnień do końca sierpnia. Jednak od osób zaangażowanych w inwestycję słychać, że wcale nie musi to być ostateczny termin. – Roboty są już praktycznie skończone i jesteśmy na ostatniej prostej przed otwarciem nowego odcinka. Realizowane są ostatnie przyłącza. Aktualnie trwają częściowe odbiory robót branżowych. Rozpoczęła się również procedura uzyskania pozwolenia na użytkowanie nowo wybudowanego odcinka drogi – mówi Wiktor Paul z biura prasowego ZTM.
Wiadomo, że część torowa będzie zakończona w terminie. – Jazdy testowe po nowej trasie odbyły się 28 czerwca. Poszły zgodnie z planem. Za kilka dni skończymy demontaż rozjazdu, który był używany do zmiany kierunku jazdy tramwajów linii – informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
Problem ma leżeć w części drogowej i powolnych odbiorach, leżących w gestii ZTM. Organizator komunikacji jednak temu zaprzecza. – Nie wiem skąd pogłoski o powolnych odbiorach. Są one realizowane zgodnie z planem – twierdzi Paul. Na wszelki wypadek jednak ZTM żadnych terminów otwarcia trasy teraz nie deklaruje. – O konkretnym terminie poinformujemy gdy zakończą się wszystkie, niezależne już od nas, procedury i będziemy posiadali wszystkie wymagane zgody oraz pozwolenia. Wtedy również będziemy mogli podać ostateczny kształt układu komunikacyjnego w tym rejonie – mówi Wiktor Paul. Do nowego krańca dojadą tramwaje linii 17 i 2 (te pierwsze będą korzystały z pętli, a drugie – z rozjazdów za pętlą).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.