Tramwaje Warszawskie rozpisały przetarg na projekt i budowę trasy tramwajowej między Puławską a Miasteczkiem Wilanów. Zamówienie podstawowe zawiera jedynie odcinek do ul. Truskawieckiej. Pozostałe odcinki są objęte trzema opcjami.
Nowe torowisko będzie odchodzić od Puławskiej i prowadzić w ciągu Goworka, Spacerowej, Belwederskiej, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej do Branickiego. Przewidziano dwie odnogi – na Gagarina do Czerniakowskiej (
oddzielny projekt) i św. Bonifacego do pętli Stegny. Ogłaszając przetarg, Tramwaje Warszawskie zaplanowały budżet na 445,6 mln zł netto. Z uwagi na napięte harmonogramy, sytuację rynkową i ryzyko drogich ofert spółka postanowiła fazować projekt. W przetargu zaplanowano aż trzy opcje, które będą uruchamiane w zależności od możliwości finansowych i wysokości ofert.
Zakres podstawowy obejmuje przygotowanie dokumentacji projektowej (wykonawczej) dla całej trasy, a następnie budowę dwóch odcinków trasy. Odcinek D2 obejmuje przebudowę torowiska w Puławskiej od Olszewskiej do pl. Unii Lubelskiej, budowę węzłów rozjazdowych na skrzyżowaniu Rakowieckiej i Puławskiej (bez wydzielonego toru do skrętu w ul. Rakowiecką i odcinków torów w łuku w kierunku ul. Rakowieckiej) oraz Goworka i Puławskiej, budowę nowej trasy w ciągu Goworka, Spacerowej i Belwederskiej do Sułkowickiej (za Grottgera), realizację węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu Belwederskiej, Spacerowej i Gagarina. W skład zadania wchodzą też odcinek torów w Gagarina do Sułkowickiej, rozjazd krzyżowy w ul. Belwederskiej w rejonie Sułkowickiej, a także budynek podstacji na skrzyżowaniu Spacerowej i Belwederskiej. Natomiast odcinek D4 obejmuje dalszy odcinek trasy wzdłuż Belwederskiej i Sobieskiego od ul. Nabielaka i Promenada do Truskawieckiej, z rozjazdem krzyżowym na końcu tego odcinka, ale za to bez węzła rozjazdowego na św. Bonifacego. Na odcinku od Nabielaka do Idzikowskiego przewidziano realizację torowiska tramwajowo-autobusowego. Przy Idzikowskiego przewidziano podstację. W sumie to ok. 4,5 km torowiska.
Dalsza część trasy objęta jest trzema opcjami. Pierwsza obejmuje torowisko wzdłuż Sobieskiego od Truskawieckiej do Wilanowskiej (z rozjazdem krzyżowym w al. Rzeczypospolitej za al. Wilanowską oraz podstacją w al. Wilanowskiej). To ok. 1,4 km torowiska. Opcja II obejmuje odcinek w ciągu al. Rzeczypospolitej od al. Wilanowskiej do Branickiego – ok. 1,5 km torowiska. Opcja III obejmuje natomiast odcinek w ul. Św. Bonifacego do pętli Stegny wraz z węzłem rozjazdowym na skrzyżowaniu z Sobieskiego – ok. 700 m torowiska.
Zamówienie podstawowe obejmuje odcinki czerwony (D2) i zielony (D4), a opcje obejmują odcinki zielony (D5) i różowy (E1) Układ drogowy i skrzyżowania po drodze zostaną przebudowane. Cztery kładki dla pieszych w ciągu Sobieskiego zostaną rozebrane. Przebudowane bądź wybudowane zostaną nowe sygnalizacje.
Termin składania ofert mija 29 października. O wyborze decydują cena (95%) oraz doświadczenie kierowników (5%). Cena za wykonanie zakresu podstawowego może stanowić od 60,1% do 70,5% łącznej ceny netto oferty, cena za wykonanie opcji I może stanowi od 13,8% do 16,2% łącznej ceny netto oferty, cena za wykonanie opcji II może stanowić od 10,3% do 12,0% łącznej ceny netto oferty, cena za wykonanie opcji III może stanowić od 7,9% do 9,2% łącznej ceny netto oferty.
Zamówienie podstawowe ma zostać zrealizowane w ciągu 22 miesięcy od zawarcia umowy. Projekty wraz z uzgodnieniami dla zakresu podstawowego mają być gotowe w ciągu trzech miesięcy, a dla opcji – w ciągu pięciu miesięcy. Przekazanie placu budowy założono w ciągu pięciu miesięcy. Zgłoszenie do odbioru podstacji trakcyjnych ma nastąpić w ciągu 16 miesięcy.
W ciągu 22 miesięcy od zawarcia umowy zamawiający może zdecydować o uruchomieniu którejś z trzech opcji. Na realizację każdej z nich wykonawca będzie miał 20 miesięcy od daty wskazanej w oświadczeniu zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji.