Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na budowę trasy tramwajowej od Dworca Zachodniego do węzła z ul. Grójecką. Wartość zamówienia szacowana jest na kwotę do 247 mln zł.
Na skrzyżowaniu Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha zaplanowano pełną gwiazdę rozjazdową. Dalej tramwaj będzie poprowadzony w pasie dzielącym jezdnie ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. Za Szczęśliwicką trasa będzie się zagłębiać, by w tunelu pod Parkiem Zachodnim i Al. Jerozolimskimi dotrzeć do podziemnego przystanku, zlokalizowanego między Alejami Jerozolimskimi a Warszawą Zachodnią. Cała trasa liczy 1,6 km, a podziemny odcinek to 500 m.
Do zadań wykonawcy będzie należało opracowanie projektów wykonawczych, uzyskanie pozwoleń i przeprowadzenie prac. Zakres robót obejmuje budowę torowiska, budowę tunelu pod Parkiem Zachodnim i Alejami Jerozolimskimi, a także wyposażenie odcinka tunelu, który jest już realizowany
w ramach przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, prowadzonej przez PKP PLK. Powstanie też podstacja trakcyjna i przebudowany zostanie układ drogowy ulic wzdłuż tramwaju.
Termin składania ofert mija 28 kwietnia. O wyborze zdecydują cena (95%) oraz doświadczenie kierownika (5%). Na realizację przeznaczono 26 miesięcy. Wartość zamówienia to 224 mln zł (plus możliwe roboty podobne o wartości 22,5 mln zł). Projekt jest częścią projektu budowy trasy do Wilanowa i stanowi drugą jego fazę. Tramwaje Warszawskie przewidują dofinansowanie w ramach FENIKSa.
Tramwaje będą dojeżdżać do pierwszego podziemnego przystanku, zlokalizowanego po południowej stronie dworca i układu torowego. Zaplanowano tu rozjazdy dla taboru dwukierunkowego. Dalsza część tunelu, z dwoma parami przystanków po północnej stronie, pozostanie na razie pustką technologiczną. Perspektywa realizacji dwóch odnóg, łączących Dw. Zachodni z ul. Kasprzaka,
jest odległa. Na razie nie mają one zabezpieczonego finansowania, a plan ogólny spółki
zakłada realizację "do 2032 r.".