Strabag buduje w ul. Kasprzaka nowy odcinek torowiska tramwajowego. Inwestycja wiąże się też z przebudową skrzyżowania Wolskiej, Kasprzaka i Redutowej: tramwaje wykorzystają zagłębienie zajmowane obecnie przez samochody. Tramwaje Warszawskie przygotowały wizualizacje, które dobrze pokazują, jak będzie wyglądała przyszła trasa.
Przedmiotem
zawartej w październiku 2021 r. umowy jest budowa ok. 2,3-kilometrowej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Kasprzaka na odcinku od Skierniewickiej do Wolskiej wraz z przebudową przyległych odcinków torowiska w ul. Kasprzaka i Wolskiej. Roboty realizuje firma Strabag za 205,4 mln zł brutto.
Nowe torowisko zostanie usytuowane w pasie dzielącym jezdnie. Znajdą się tutaj trzy nowe pary przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy Ordona. Jednocześnie zakres prac obejmuje przebudowę ok. 1,2 km torowiska wzdłuż ul. Kasprzaka (na zachód od Karolkowej) i Wolskiej. Zmodernizowane zostaną cztery przystanki. Torowisko na zachód od Elekcyjnej zostanie przesunięte na pas dzielący jezdnie, tak jak na wcześniejszym odcinku Wolskiej. Tramwaje z Wolskiej i Kasprzaka pokonają skrzyżowanie z Redutową w sposób bezkolizyjny, korzystając z obecnego wykopu jezdni północnej ul. Kasprzaka. W ciągu ul. Wolskiej widać już „wannę” rampy zjazdowej dla tramwajów. W ciągu Kasprzaka pojawiają się już nowe odcinki torowiska.
Inwestycja nie zakłada rozbudowy układu drogowego – poza budową nowego włączenia ul. Kasprzaka do Wolskiej. Miejscami zostanie zawężony przekrój jezdni – Wolska w kierunku centrum będzie miała dwa pasy zamiast trzech. Od nowa budowane jest przejście podziemne na skrzyżowaniu z Redutową.
Czas realizacji robót wynosi 20 miesięcy, przy czym – jak zaznaczają Tramwaje Warszawskie – do czasu tego nie wliczają się okresy zimowe od połowy grudnia do połowy marca. Budowa nowej trasy ma zakończyć się w 2023 r