Od poniedziałku, 5 lutego, kierowcy pojadą nowymi jezdniami ulic Kasprzaka i Redutowej. To już końcowy etap przygotowań do uruchomienia nowej linii tramwajowej na Woli. Dłużej pasażerowie poczekają na otwarcie torowiska tramwajowego – na przeszkodzie stanęła zima. Teraz już urzędnicy ostrożnie podchodzą do podawania daty możliwego startu trasy.
Trwają ostatnie przygotowania do uruchomienia trasy tramwajowej na Kasprzaka. Powstało tu zielone torowisko – to aż 2,5 km „dywanu” z rozchodnika. Gotowe są praktycznie wszystkie elementy nowego połączenia – do ułożenia zostały ostatnie metry torów u zbiegu ul. Wolskiej i Goleszowskiej. Pierwsze tramwaje pojadą tędy prawdopodobnie w lutym, ale już teraz stan robót jest na tyle zaawansowany, że można otworzyć wybudowane jezdnie.
Było już kilka terminów uruchomienia torowiska wzdłuż Kasprzaka – mówiono o końcu grudnia, potem o przełomie stycznia i lutego. Na przeszkodzie stanęła jednak zima. Warunki pogodowe skutkowały problemem z zagęszczeniem gruntu. Nie można było lać betonu i tym samym uciąglić trasy. – Szczęśliwie pogoda się już poprawiła i wykonawca zabrał się za betonowanie ostatniego fragmentu torowiska. Strabag uzyskał ciągłość jednego toru – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
Termin otwarcia ruchu tramwajowego będzie zależał od pogody, ale powinno nastąpić to nie później niż 25 marca. Jest to termin zakończenia budowy wynikający z umowy. Tramwaje Warszawskie dalej zakładają otwarcie w dwóch etapach – wpierw w ciągu Kasprzaka, a potem w ciągu Wolskiej. O układzie linii pisaliśmy
tutaj.
Nowy odcinek Kasprzaka
Na weekend, 3-4 lutego, firma Strabag, czyli wykonawca linii tramwajowej na ulicy Kasprzaka, zaplanował malowanie linii i ustawianie nowych znaków. W poniedziałek, 5 lutego, od godz. 9:00 kierowcy będą mogli pojechać już po ostatecznym układzie pasów.
W ten sposób wprowadzona zostanie już stała organizacja ruchu. Oznacza to, że na odcinku od ulicy Redutowej do Skierniewickiej skończą się utrudnienia dla kierowców. Na węźle łączącym ulice: Wolską, Kasprzaka i Redutową dostępne będą już wszystkie pasy ruchu. Otwarta zostanie także nowa północna jezdnia ulicy Kasprzaka – wzdłuż wybudowanego torowiska. Jadący ulicą Kasprzaka w kierunku Bemowa nie będą musieli już skręcać na skrzyżowaniu z ulicą Ordona – pojadą dalej prosto dwoma pasami nowej drogi, a na skrzyżowaniu z Wolską będą mieli trzy pasy do skrętu w lewo.
Ulicą Kasprzaka pojadą też autobusy linii 105, na trasie w kierunku pętli Os. Górczewska oraz 167 do Starego Bemowa/Fortu Bemowo.
Także w poniedziałek, 5 lutego, o godzinie 9:00 otwarta zostanie wschodnia jezdnia ulicy Redutowej – prowadząca w stronę ulicy Jana Olbrachta. To koniec utrudnień także w tym miejscu. Czynne będą już obie jezdnie Redutowej.
Gdzie będą jeszcze trwały prace?Tramwajarze kończą jeszcze roboty na skrzyżowaniu ulicy Wolskiej z Elekcyjną i Ordona. Dla kierowców oznacza to, że na Ordona będą nadal mieli jeden pas, z którego pojadą w każdym kierunku. Ulicą Wolską w stronę Redutowej samochody jadą dwoma pasami, a z trzeciego skręcają w Elekcyjną. Nie można pojechać w lewo w Ordona. Od strony alei Prymasa Tysiąclecia dojazd na Odolany jest możliwy ulicą Kasprzaka do Ordona. Za skrzyżowaniem na Wolskiej nadal będą dwa pasy, a na wysokości nowej jezdni Kasprzaka dojdzie do nich trzeci.
Zamknięty będzie także jeden pas jezdni ulicy Wolskiej w kierunku Bemowa, pomiędzy Redutową a Sowińskiego. Dwa pasy pozostaną przejezdne.
Rowerzyści nie skorzystają jeszcze z nowych dróg wybudowanych po północnej stronie ulic Wolskiej i Kasprzaka – trzeba tu dokończyć prace przy przejazdach na skrzyżowaniach z ulicami Redutową i Wolską. Do momentu uruchomienia linii tramwajowej piesi będą korzystali z naziemnego przejścia przez ulicę Wolską przy ulicy Redutowej.