Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Odolanach dopiero po 2026 r.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-03-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Tramwaj na Odolanach dopiero po 2026 r.
fot. Martyn Janduła
W związku z ograniczeniem finansowania odsuwa się perspektywa realizacji odnogi tramwajowej przez ul. Ordona na Odolanach, będącej elementem przyszłej trasy, która ma połączyć Wolę z Ochotą, Mokotowem i Wilanowem. Tramwaje Warszawskie nadal jednak traktują ten wariant przebiegu jako preferowany – pod kątem właściwej obsługi komunikacyjnej rozbudowujących się Odolan.

Tramwaje Warszawskie od dłuższego czasu przygotowują się do realizacji trasy tramwajowej, która ma połączyć ulicę Kasprzaka, Dworzec Zachodni, Ochotę z Mokotowem i Wilanowem. Inwestycja podzielona jest na sześć etapów, które są procedowane w oparciu o równoległe, oddzielne projekty. W sumie powstać ma ok. 20 km dwutorowej linii.

Spółka dysponuje już dofinansowaniem dla odcinka od Dworca Zachodniego do Grójeckiej na Ochocie oraz od al. Niepodległości do Miasteczka Wilanów z dwiema odnogami – na Gagarina i do pętli Stegny. Poszczególne odcinki trasy mają być realizowane w perspektywie od 2019 r. do 2023 r.

Jak pisaliśmy, trasa na Woli będzie się rozwidlać. Jedna odnoga ma prowadzić przez ulicę Krzyżanowskiego, a druga – przez Ordona, gdzie będzie obsługiwać liczne nowe osiedla. Ten drugi wariant budzi jednak sporo obaw u nowych mieszkańców dzielnicy. – Z jednej strony mieszkańcy Odolan chcą nowej infrastruktury, ale z drugiej strony jest też silna grupa, która protestuje przeciwko autobusowi i tramwajowi na Odolanach. To są głosy głośne, choć mniejszościowe – podkreśla Krzysztof Strzałkowski, burmistrz dzielnicy Wola.

Pierwotnie zakładano możliwość realizacji niedofinansowanej odnogi przez Ordona razem z innymi odcinkami. Na razie jednak ta perspektywa oddala się. „Obecnie realizacja połączenia Dworzec Zachodni – ul. Kasprzaka (w kierunku zachodnim) – wobec ograniczenia finansowania – zakładana jest w latach 2026-2027” – czytamy w piśmie Tramwajów Warszawskich, udostępnionym przez Dzielnicę Wola.

Jak przekazuje spółka, „proces przygotowywania materiałów dla pozyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach tego przedsięwzięcia (która ostatecznie przesądzi o wyborze wariantu) nie jest procesem priorytetowym i prowadzony jest w tle inwestycji finansowanych z wykorzystaniem środków UE z budżetu 2014-20”.

Tramwaje Warszawskie, pomimo tych zmian w harmonogramie, obstają przy przebiegu przez Ordona jako wariancie preferowanym. „Jako jedyny jest on zgodny z dalekosiężnymi planami rozwoju sieci tramwajowej (obsługa całych Odolan komunikacją tramwajową, lokacja na Przycach nowej zajezdni tramwajowej), a także w lepszy sposób obsługuje osiedle, niż wariant przez al. Prymasa Tysiąclecia” – przekonuje spółka.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5