Pierwszy z nowo zamówionych tramwajów dla Warszawy jest już po nocnych jazdach. Testy na miejskich torach się powiodły. Pasażerów mają zacząć wozić jesienią.
W testach uczestniczyli technicy z Tramwajów Warszawskich i pracownicy producenta, którzy zbadali systemy napędowe i hamulcowe oraz zmierzyli poziom dźwięków, jakie wydaje tramwaj. Testy objęły też hamulce awaryjne. Zebrane dane pozwolą dostosować oprogramowanie pojazdów do wymagań warszawskich motorniczych i stołecznej sieci tramwajowej. Konieczne jest też
dostosowanie wybranych nienormatywnych przystanków.
Kolejne testy będą polegały na badaniu maksymalnej prędkości pojazdów. Na koniec tramwaj przejdzie badania homologacyjne, co pozwoli temu modelowi wyjeżdżać na ulice miasta już z pasażerami.
Dwa pierwsze tramwaje są częścią zamówienia obejmującego w sumie 123 pojazdy, a zawarta z producentem umowa przewiduje opcję zakupu kolejnych 90 sztuk. Wartość kontraktu to 2,245 mld zł.
Unikalna konstrukcja wagonów, oparta została na skrętnych wózkach, by cicho pokonywać nawet ulice, gdzie są ciasne zakręty. Skrajne wózki, są tzw. wózkami obrotowymi, a każde koło wyposażono w absorber hałasu. Pozwoli to na ograniczenie zużycia szyn i zapewni cichszą jazdę na łukach. Dzięki temu, tramwaje spełnią wymagania dotyczące emitowanych dźwięków.
Niskoemisyjne pojazdy podczas hamowania będą zwracały energię do sieci. W sytuacji, gdy nie będzie to możliwe, zostanie ona zmagazynowana w zasobniku energii i wykorzystana na cele trakcyjne.