Najnowszy Barometr Warszawski potwierdza zadowolenie z transportu publicznego, choć w porównaniu z wynikami z ostatniego lata pozytywne oceny spadły z 93 proc. do 90 proc. to i tak warszawiacy bardzo pozytywnie się o nim wypowiadają.
Czerwcowe 93 proc. zadowolonych z warszawskiej komunikacji miejskiej
było najlepszym wynikiem w historii i pierwszym, gdy ten odsetek przekroczył 90 proc. Listopadowy Barometr (badanie jest przeprowadzane dwa razy do roku) to niższy, ale wciąż wysoki wynik.
Stołecznych urzędników może cieszyć inna statystyka. Wśród ocen jaką można przyznać warszawskiej komunikacji (skala 1–10), najczęściej przyznawana to „9” (29 proc.). Oceny 8–10 w sumie stanowią 62 proc., tymczasem „1” i „2” nie przyznano wcale.
Nie zmieniają się wysokie statystyki jeśli chodzi o korzystanie z transportu publicznego i zaskakująco niskie jeśli chodzi o samochody. 55 proc. warszawiaków jeździ autobusami, tramwajami lub metrem codziennie lub prawie codziennie, a kolejne 14 proc. przynajmniej raz w tygodniu. Tymczasem autem codziennie lub prawie codziennie kieruje 21 proc. warszawiaków (jako pasażer jeździ tak 2 proc. z nich), a rzadziej, ale przynajmniej raz w tygodniu kieruje 7 proc., a jako pasażer jeździ tak często 10 proc.
Warszawiacy doceniają zasięg komunikacji, częstotliwość kursowania oraz czas jazdy. Za to najważniejszym minusem jest według nich tłok. Wskazuje na to aż 30 proc. odpytywanych. Kolejny minus – brud – to zaledwie 10 proc. wskazań.
Co ciekawe coraz więcej mieszkańców sądzi, że prezydent Warszawy sprawnie zarządza miastem (przyznaje to 75 proc. respondentów) i pozytywnie ocenia jego działania (76 proc. - to najwyższy poziom w historii Barometru Warszawskiego).
Barometr Warszawski realizowany jest na losowej, reprezentatywnej próbie mieszkańców stolicy. Ankieterzy przeprowadzają bezpośrednie wywiady (face-to-face) w domu respondenta, przy wykorzystaniu technik: PAPI (Pen And Paper Interview) w latach 2003-2009 oraz CAPI (Computer Assisted Personal Interview) od 2010 r. Każdy z pomiarów realizowany jest na próbie 1100 mieszkańców Warszawy w wieku 15 lat i więcej. Pełne badanie
można znaleźć tutaj.