Zarząd Transportu Miejskiego zapowiedział, że nowa trasa tramwajowa przez Most Północny zostanie uruchomiona "na dniach". Na stronie organizatora pojawiły się już rozkłady ważne od 21 stycznia, które uwzględniają kursowanie "dwójki" pomiędzy Młocinami a Starymi Świdrami. Data ta nie została jednak jeszcze oficjalnie potwierdzona.
Tramwaje nowej linii nr 2 będą kursowały od ok. godz. 4:30 do ok. godz. 23:20. W szczycie pojadą co pięć minut, w międzyszczycie co 7,5 minuty, a wczesnym rankiem i późnym wieczorem co 10 minut. W soboty i niedziele częstotliwość wyniesie co 7,5-10 minut. Czas przejazdu to ok. 7 minut. Na trasie znajdują się tylko cztery przystanki, łącznie z końcowymi.
Na dwójce, z uwagi na brak pętli na wschodnim krańcu jej trasy, kursować będą dwukierunkowe Swing Duo. Tramwaje Warszawskie mają sześć takich pojazdów. W godzinach szczytu rozkład przewiduje obsługę linii pięcioma wozami, a w pozostałych porach oraz w weekendy potrzebne będą cztery pojazdy.
Aby "zachęcić" pasażerów do korzystania z nowej i krótkiej trasy, ZTM przewiduje wprowadzenie od poniedziałku zmian w układzie linii autobusowych. Przesiadka w kierunku metra na pierwszym stycznym przystanku (Świderska) nie będzie jednak zbyt wygodna - pasażerowie w drodze do tramwaju będą musieli pokonać schody. W rejon linii tramwajowej zostaną skierowane linie 211 (z Bukowa), 214 (z Nowodworów) i 741 (z Chotomowa). Linia 516, jeżdżąca dotychczas na trasie Żerań FSO - Nowodwory, zostanie podzielona na dwie. Autobusy, oznaczone numerem 516, od strony Żerania FSO dojadą tylko do Starych Świdrów (co 15 minut). Natomiast nowa linia 214 dojedzie tutaj od strony Nowodworów przez Światowida, Dzierzgońską, Odkrytą, Nowodworską, Mehoffera i Świderską (w szczycie co 10 minut, z zagęszczeniem rano do 7,5 minut, w pozostałe pory co 15 minut). Linia E-4, która dowozi rano pasażerów z Tarchomina bezpośrednio do metra, pojedzie rzadziej - co 10 minut zamiast co 5 minut. Ponadto linie E-4 i E-6 nie będą się teraz zatrzymywać na przystanku Porajów - ZTM chce, by okoliczni mieszkańcy korzystali z tramwaju.
To nie koniec zmian w rozkładach. Linia tramwajowa nr 17 pomiędzy Służewcem a Metrem Marymont pojedzie w godzinach szczytu częściej - co 4, a nie co 5 minut. Dłużej za to pasażerowie będą czekać we wszystkich porach dnia i w weekendy na siedemnastkę na Marymonckiej - dalej do Młocin dojedzie tylko co drugi tramwaj tej linii. Nieco rozrzedzony został rozkład linii tramwajowej nr 3 w godzinach szczytu - pojazdy pojawiały się na przystankach nawet co ok. 7,5 minuty, teraz będą co ok. 10 minut. Drobne zmiany są też wprowadzone do rozkładów linii 9, 16 i 27 (zmiana obsługi pomiędzy zajezdniami).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.