Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawa: W oczekiwaniu na metropolię. Transport musi kosztować

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-11-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Warszawa: W oczekiwaniu na metropolię. Transport musi kosztować
fot. Arek o2, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Czy aglomeracja warszawska powinna utworzyć związek metropolitalny? Szef stołecznego ZTM-u zwraca uwagę na problem kosztów, ponoszonych przez Warszawę, m.in. metra, z którego też korzystają mieszkańcy okolicznych gmin. – Jesteśmy od siebie uzależnieni. Potrzebna jest dobra wola – zaznacza Wiesław Witek, dyrektor ZTM-u.

Możliwość utworzenia związku metropolitalnego daje ustawa przyjęta w końcówce kadencji zeszłego Parlamentu. Jego głównym zadaniem ma być kwestia organizacji transportu publicznego. – Będziemy w miarę szybko starali się, żeby taki związek w aglomeracji warszawskiej mógł powstać – deklarował Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy.

Choć związek daje szansę na uporządkowanie komunikacji, zwłaszcza jej finansowania, nadal jest szereg pytań, które czekają na odpowiedź. Chociażby kwestia podziału środków. Aglomeracja ciąży ku Warszawie, która ponosi niewspółmiernie wysokie koszty związane z rozbudową infrastruktury. – Czy związek będzie chciał firmować koszty związane z funkcjonowaniem metra w Warszawie, jego rozwojem? Wydaje mi się, że znamy odpowiedź: to sprawa Warszawy. Możemy sobie wyobrazić, że wybudowane już dzisiaj centralny odcinek II linii metra to również środek, z którego korzystać będą pasażerowie z Wołomina i dalszych miejscowości – mówi Wiesław Witek, dyrektor warszawskiego Zarządu Transportu Miejskiego. Zdaje sobie też sprawę, że to byłoby obciążenie, które mogłoby przerosnąć okoliczne gminy. – Ten problem trzeba plastycznie ułożyć w dyskusji, żeby nie spowodować od razu bariery psychologicznej – zaznacza Witek.

Okoliczne gminy wielokrotnie zwracały uwagę na nadmierne koszty usług warszawskiego ZTM-u. – Oczywiście, można pewnie wynająć autobus ze stawką za wozokilometr na poziomie 4-5 złotych, ale chodzi też o jakość. Nasze autobusy są nieco droższe, ale gwarantujemy właśnie odpowiednią jakość przewozów – przekonuje Wiesław Witek.

Zdaniem Witka potrzebna jest dobra wola i współpraca stron. – Nie załatwi tego ani wojewoda, ani prezes rady ministrów. Musi siąść kilkudziesięciu ludzi i powiedzieć, że to bardzo dobra szansa, by zintegrować gminy okołowarszawskie. Tak czy nie – jesteśmy od siebie uzależnieni – przekonuje Wiesław Witek.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

ZTM Warszawa z ofertami na elektrobusy. Dwie firmy

Przestrzeń

ZTM Warszawa z ofertami na elektrobusy. Dwie firmy

Witold Urbanowicz 28 sierpnia 2023

Warszawska komunikacja wraca z wakacji

Komunikacja

Warszawska komunikacja wraca z wakacji

inf. pras. UM Warszawa 28 sierpnia 2023

Warszawa: ZTM zagęszcza komunikację zastępczą na Woli i Jelonkach

Przestrzeń

Zobacz również:

Ministerstwo szykuje nową ustawę tylko dla aglomeracji górnośląskiej

Prawo & Finanse

Ministerstwo szykuje nową ustawę tylko dla aglomeracji górnośląskiej

Witold Urbanowicz 29 kwietnia 2016

Śląsk chce metropolii. Rząd jej nie chce

Prawo & Finanse

Śląsk chce metropolii. Rząd jej nie chce

Jakub Dybalski 11 kwietnia 2016

Warszawa nie liczy na metropolię

Prawo & Finanse

Warszawa nie liczy na metropolię

Witold Urbanowicz 21 marca 2016

Pozostałe z wątku:

ZTM Warszawa z ofertami na elektrobusy. Dwie firmy

Przestrzeń

ZTM Warszawa z ofertami na elektrobusy. Dwie firmy

Witold Urbanowicz 28 sierpnia 2023

Warszawska komunikacja wraca z wakacji

Komunikacja

Warszawska komunikacja wraca z wakacji

inf. pras. UM Warszawa 28 sierpnia 2023

Warszawa: ZTM zagęszcza komunikację zastępczą na Woli i Jelonkach

Przestrzeń

Zobacz również:

Ministerstwo szykuje nową ustawę tylko dla aglomeracji górnośląskiej

Prawo & Finanse

Ministerstwo szykuje nową ustawę tylko dla aglomeracji górnośląskiej

Witold Urbanowicz 29 kwietnia 2016

Śląsk chce metropolii. Rząd jej nie chce

Prawo & Finanse

Śląsk chce metropolii. Rząd jej nie chce

Jakub Dybalski 11 kwietnia 2016

Warszawa nie liczy na metropolię

Prawo & Finanse

Warszawa nie liczy na metropolię

Witold Urbanowicz 21 marca 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5