Tramwaje Warszawskie planują skończyć w najbliższym czasie procedury wyboru wykonawcy na budowę mocno opóźnionych tras wzdłuż Powstańców Śląskich oraz do Mehoffera. Obie linie powinny być gotowe na przełomie 2014 i 2015 r.
Tramwaj na Powstańców ŚląskichPrzetarg na budowę brakującego odcinka torowiska w ciągu Powstańców Śląskich, pomiędzy Górczewską i Radiową na Bemowie, jest dwustopniowy. – Najpóźniej 17 stycznia firmy starające się o udział w przetargu mają uzupełnić wnioski. Następnie, do połowy przyszłego tygodnia, powinniśmy wybrać podmioty, które będą dopuszczone do następnego etapu – mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.
Spółka czeka teraz także na ostatnie uzupełnienia dokumentacji projektowej, co pozwoli na dokończenie specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ). – Koniec stycznia to jest nieprzekraczalny termin, kiedy wybranym firmom musimy wysłać SIWZ i wniosek o złożenie ofert – deklaruje Karos. Firmy będą miały 30 dni na zapoznanie się z dokumentacją. – W okolicach 10 marca powinniśmy móc wybrać już zwycięską ofertę – zapowiada prezes Tramwajów Warszawskich.
W okresie wakacyjnym, od czerwca do września, będą realizowane najtrudniejsze prace, pociągające za sobą najwięcej utrudnień, w rejonie skrzyżowań Górczewskiej i Powstańców Śląskich oraz Radiowej i Powstańców Śląskich. Wcześniej – najszybciej, jak będzie to możliwe – mają ruszyć prace przygotowawcze (usuwanie kolizji itp.). Kiedy trasa będzie gotowa? – Zakładamy, że na przełomie roku 2014/2015 powinniśmy mieć wszystkie pozwolenia – mówi Krzysztof Karos.
Tramwaj na TarchominPrzetarg na budowę tramwaju od Trasy Mostu Północnego do ul. Mehoffera na Tarchominie jest również dwustopniowy. Do udziału dopuszczono 11 firm. – Teraz przedłużyliśmy termin na składanie ofert do 23 stycznia. To jest termin ostateczny. Później będzie aukcja elektroniczna. Na początku lutego wybierzemy firmę i do połowy miesiąca powinniśmy podpisać umowę – informuje Karos. Zastrzega zarazem, że terminy te będą dotrzymane w przypadku braku odwołań i protestów.
Wykonawca od momentu podpisania umowy będzie miał 10 miesięcy na realizację trasy. Do tego czasu dwukierunkowe tramwaje nadal będą zawracać tuż za mostem w rejonie przystanku Stare Świdry. – Mamy strasznie trudny rok, ale damy radę – podsumowuje Krzysztof Karos.
Przeczytaj o
planach Tramwajów Warszawskich na kolejną perspektywę finansową UE