ZDM w Warszawie rozstrzygnął ponowiony przetarg na dokumentację projektową dla przebudowy Alej Jerozolimskich. Arteria ma otrzymać nowy kształt przy okazji modernizacji linii średnicowej. Drogowcy musieli zwiększyć budżet, by wskazać zwycięską ofertę.
Aleje Jerozolimskie zmienią swoje oblicze przy okazji przebudowy linii średnicowej, planowanej przez PKP PLK. Arteria ma stać się prawdziwą miejską aleją. Ulica otrzyma nowy, węższy przekrój – po dwa pasy na kierunek, z czego jeden ma służyć jako buspas. Znikną ronda Dmowskiego i De Gaulle’a, pojawią się dodatkowe naziemne przejścia dla pieszych i zieleń. Celem zmian jest dostosowanie ulicy do faktycznego wykorzystania:
dominują tutaj piesi i niezmotoryzowani uczestnicy ruchu, jest to najbardziej
oblegany ciąg tramwajowy w stolicy. Więcej o założeniach piszemy
tutaj.
Dokumentacja podzielona zostanie na dwa zadania, co wynika z przebiegu tunelu średnicowego. Pierwsze obejmuje odcinek od Poznańskiej do ronda De Gaulle’a (ze skrzyżowaniem). Wykonawca musi opracować projekty budowlane i wykonawcze. Na tym odcinku Aleje zostaną rozkopane w związku z remontem tunelu średnicowego i ulica będzie już odtwarzana w nowym kształcie. Drugie zadanie obejmuje natomiast wykonanie szczegółowej koncepcji wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla dwóch odcinków: od Poznańskiej do ronda Czterdziestolatka (z rondem) oraz od ronda De Gaulle’a do mostu Poniatowskiego (bez wiaduktu i mostu).
Oferty poznaliśmy pod koniec sierpnia. Wystartowały cztery podmioty z ofertami od 2,435 mln zł brutto do 6,796 mln zł brutto. To więcej, niż budżet, który został określony na kwotę 1,915 mln zł. Ostatecznie drogowcy zabezpieczyli dodatkowe środki i dziś (20 października) rozstrzygnęli postępowanie. Wygrała firma Meritum Projekt, która złożyła najtańszą propozycję. Teraz wybór musi się uprawomocnić.
Na realizację przeznaczono 30 miesięcy. Wykonawca będzie też sprawować nadzór autorski.