Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie wybrał zwycięzcę w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej i przetargowej wraz z pozyskaniem pozwolenia na budowę dla parkingu P+R Metro Bródno. Projekt jest rozbudowany i obejmuje zarówno budynki jak i infrastrukturę towarzyszącą oraz zieleń wokół inwestycji. Do konkursu zgłosiła się tylko jedna firma.
ZTM w Warszawie w ogłoszonym na początku lutego przetargu na dokumentację projektową i przetargową wraz z pozyskaniem pozwolenia na budowę dla parkingu Parkuj i Jedź Metro Bródno na początku marca otworzył oferty i podał do publicznej wiadomości założenia budżetowe. Zgodnie z informacją podaną przez ZTM środki przeznaczone na parking P+R Bródno wynoszą 3,198 milionów złotych brutto.
Jedyna oferta w przetargu, która wpłynęła do ZTM należy do firmy GRAPH’IT i idealnie mieści się w założonym budżecie – co do złotówki – i to właśnie ona została wybrana, zyskując komplet punktów w procesie oceny oferty.
Przypomnijmy, że ZTM przewiduje termin realizacji zamówienia w trzech fazach:
- Faza I – w terminie 9 miesięcy od dnia zawarcia Umowy,
- Faza II – w terminie 13 miesięcy od dnia zawarcia Umowy,
- Faza III – nie dłużej niż 48 miesięcy od daty podpisania Protokołu Odbioru Końcowego dokumentacji, projektowej i przetargowej,
gdzie Faza I ma stanowić opracowanie projektów budowlanych i uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę, Faza II – opracowanie projektów technicznych i dokumentacji przetargowej oraz Faza III – nadzór autorski w okresie realizacji robót budowlanych.
Zakres pracPrzedmiotem przetargu jest wykonanie dokumentacji projektowej i przetargowej wraz z pozyskaniem pozwolenia na budowę dla parkingu P+R Metro Bródno. Chodzi tu dokładnie o projekt dwóch budynków (budynek A i budynek B) wraz z infrastrukturą towarzyszącą, tworzących jeden parking typu Parkuj i Jedź.
Zakres podstawowy w odniesieniu do wykonania robót budowlanych dla Obiektu obejmuje: wybudowanie budynku A wraz z niezbędną infrastrukturą, umożliwiającą samodzielne funkcjonowanie parkingu Parkuj i Jedź składającego się wyłącznie z budynku A z niezbędnymi dojazdami z ul. Rembielińskiej i ul. Kondratowicza (z połączeniem dróg lokalnych); założenie w projekcie wykonania niezbędnych robót budowlanych umożliwiających w przyszłości (bez zbędnych rozbiórek i przebudów) włączenie, do działającego parkingu P+R, budynku B.
Zakres opcjonalny obejmuje: wybudowanie budynku B wraz z niezbędną infrastrukturą (w tym również dróg rowerowych i ciągów pieszych), umożliwiającą funkcjonowanie parkingu Parkuj i Jedź składającego się z budynku A i budynku B; wybudowanie dodatkowego ciągu pieszego, łączącego realizowany obiekt z wejściami do stacji metra Bródno.
Zakłada się tu pozyskanie przez Wykonawcę niezbędnych decyzji administracyjnych, umożliwiających w zależności od decyzji Zamawiającego wybudowanie parkingu Parkuj i Jedź w pełnym zakresie (podstawowym + opcjonalnym wraz z dodatkowym ciągiem pieszym) i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie dla całości lub tylko części podstawowej – czyli umożliwiających etapowanie inwestycji według przytoczonych zakresów – zakres opcjonalny robót budowlanych będzie realizowany wraz z zakresem podstawowym lub po kilku letniej eksploatacji budynku A, wybudowanego w ramach zakresu podstawowego.
Kwestie praktyczneTym, co zapewne najbardziej interesuje naszych czytelników są kwestie praktycznego użytkowania, w tym miejsca postojowe czy toalety. W budynku A przewiduje się łącznie 256 miejsc postojowych dla pojazdów czterokołowych plus 68 miejsc dla rowerów. W budynku B natomiast przewiduje się ich nieco mniej – 219 miejsc dla samochodów i 48 dla rowerów. Oba budynki będą wyposażone w podstawowe zestawy narzędzi serwisowania rowerów oraz pompki. W budynku A dostępne będą stacje ładowania dla samochodów elektrycznych. W obu budynkach przewidziane zostały System Informacji Parkingowej i Nagłośnienia Informacyjnego i monitoring. Ze spraw najbardziej przyziemnych pojawią się oczywiście również toalety.
Zarówno budynek A jak i B mają zostać połączone z otaczającą je siecią dróg, infrastrukturą oraz pasami zieleni, tak aby stworzyć spójną całość i poprawić zarówno komunikację pieszą, jak i drogową. Inwestycja ma również spełniać wszelkie wymogi dotyczące dostępności dla osób niepełnosprawnych czy dla wózków oraz wymogi BHP etc.