Tramwaje Warszawskie wreszcie, po ponad pół roku, rozstrzygnęły przetarg na budowę trasy tramwajowej w ul. Kasprzaka wraz z przebudową przyległych odcinków infrastruktury tramwajowej. Ostatecznie postępowanie wygrał Strabag.
Od lipca zeszłego roku Tramwaje Warszawskie prowadzą przetarg na budowę ok. 2,3-kilometrowej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Kasprzaka na odcinku od Skierniewickiej do Wolskiej wraz z przebudową przyległych odcinków w ciągu Wolskiej i Kasprzaka (wraz z przesunięciem torowiska na pas między jezdniami). Więcej o zamówieniu
tutaj. W lutym
poznaliśmy oferty. O zamówienie ubiegało się siedem podmiotów z kwotami od 249,4 mln zł do 323,6 mln zł przy budżecie określonym na kwotę 240,8 mln zł. W postępowaniu przewidziano jednak aukcję elektroniczną w kryterium ceny.
Aukcja elektroniczna
odbyła się w czerwcu. Na prowadzenie wysunął się wówczas Budimex, którzy zszedł z ceną do 199,5 mln zł. Jednak to nie ta firma zbuduje nową trasę. Dziś (23 sierpnia) ogłoszono, że zwycięzcą zostaje konsorcjum firm Strabag (Pruszków) i Strabag Rail (Usti nad Labem). Jednocześnie w sierpniu odrzucono ofertę Trakcji, w lipcu – oferty Torpolu i Budimeksu, a wcześniej Gulermaku i konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructuras. Odrzucone oferty nie podlegały ocenie. Prawdopodobnie, przynajmniej w części przypadków, firmy same się wycofały w związku z upłynięciem okresu ważności wadium i długim czasem, jaki minął od terminu przygotowywania ofert.
Strabag pierwotnie zaproponował kwotę 260,6 mln zł, ale w toku aukcji zszedł do ceny 205,4 mln zł brutto (zajmując drugą pozycję za Budimeksem, który jednak nie przedłużył wadium). Oczywiście do rozpoczęcia prac daleka droga. Umowa będzie mogła zostać podpisana, gdy nie będzie odwołań, a wynik postępowania się uprawomocni. – W całym przetargu były odwołania aż 6 razy i właśnie to decydowało o długości przetargu. Po wyborze oferty mamy "w grze" tylko dwie firmy. Pozostałe zostały wykluczone ze względu na przykład na nieprzedłużenie wadium. Czekamy na odwołania do 2 września – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy TW. Przetarg będzie musiał też przejść kontrolę uprzednią UZP.
Czas realizacji robót wyniesie 20 miesięcy, przy czym – jak zaznaczają Tramwaje Warszawskie – do czasu tego nie wliczają się okresy zimowe od połowy grudnia do połowy marca. Budowa nowej trasy ma zakończyć się w 2023 r. Zamawiający może udzielić zamówień podobnych o wartości 19 mln zł.
mat. TW