Zarząd Dróg Miejskich rozstrzygnął przetarg na budowę kładki pieszo-rowerowej przez Wisłę na wysokości ul. Karowej. O zamówienie ubiegało się pięć firm, z czego cztery zmieściły się w budżecie. Wygrała oferta za nieco ponad 120 mln zł. Obiekt powstanie w ciągu ponad dwóch lat.
Przedmiotem zamówienia jest budowa zapowiadanej kładki pieszo-rowerowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zagospodarowaniem terenu. – Warszawa stara się łączyć rzeczy pozornie sprzeczne. Warszawa rozwija się w sposób nieprawdopodobny, jest dużo miejsc aktywności społecznych. Przychodzi moment, kiedy trzeba je zszyć. Zbudujemy jeden z najdłuższych mostów pieszo-rowerowych świata – będzie liczył ok. 500 m – mówił niedawno Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.
Obiekt o długości 452 m powstanie w osi Karowej i Okrzei. Kładka będzie miała zmienną szerokość – od 6,9 m do 16,3 m, z miejscami spoczynku i tarasami wypoczynkowymi. Infrastruktura rowerowa nie będzie oddzielona od pieszej. Wizualizacje
tutaj.
Pod koniec lipca minął termin składania ofert. Wystartowało pięć podmiotów z ofertami od 89,976 mln zł brutto do 229,293 mln zł brutto, z czego cztery zmieściły się w budżecie określony, na 173,9 mln zł brutto. Ostatecznie dzisiaj (14 października) wybrano ofertę firmy Budimex za 120,988 mln zł. To druga z kolei propozycja – najtańsza oferta nie podlegała ocenie (jak informuje ZDM, oferent nie przedłożył wyjaśnień w zakresie niskiej wysokości swojej oferty).
Wybór musi teraz uprawomocnić się. Na realizację przeznaczono 826 dni, czyli ponad dwa lata. Piesi i rowerzyści mają skorzystać z obiektu "najpóźniej wiosną 2024 r.".