ZDM Warszawa rozstrzygnął przetarg na wytyczenie przejść naziemnych i przejazdów rowerowych w rejonie ronda Dmowskiego. Mowa o przejściach na wysokości Poznańskiej, Nowogrodzkiej, Parkingowej i Widok. Docelowo, w ramach modernizacji linii średnicowej i przebudowy Alej Jerozolimskich, pojawią się kolejne pasy bliżej tarczy skrzyżowania.
W ramach zamówienia na przebudowę ronda Dmowskiego powstaną przejścia dla pieszych na wysokości ulic Poznańskiej, Nowogrodzkiej, Parkingowej i Widok – po zewnętrznej stronie przystanków tramwajowych. Na trzech przejściach – z wyjątkiem Parkingowej – zostaną wytyczone też przejazdy rowerowe. Nowe przejścia będą zabezpieczone sygnalizacją świetlną. Przystanki tramwajowe zostaną poszerzone, wprowadzone zostanie dużo nowej zieleni. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Termin składania ofert minął pod koniec kwietnia. Wystartowało aż osiem firm ofertami na kwoty od 11,043 mln zł do 14,903 mln zł brutto. ZDM właśnie rozstrzygnął postępowanie i dzisiaj (31 maja) wybrał ofertę firmy Balzola Polska, która złożyła najtańszą propozycję. Jednocześnie ocenie nie podlegały cztery złożone w postępowaniu oferty. Na realizację robót przeznaczono 180 dni.
Wytyczenie pasów w rejonie ronda Dmowskiego to wstęp do większych zmian. Docelowo, w ramach modernizacji linii średnicowej, rondo ma zniknąć, a
Aleje Jerozolimskie zostaną zawężone. Wtedy też pasy zostaną wytyczone bezpośrednio przy tarczy skrzyżowania Alej Jerozolimskich i Marszałkowskiej.