Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa z ofertami na projekt tramwaju na Kasprzaka

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa z ofertami na projekt tramwaju na Kasprzaka
mat. TW
Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty w przetargu na wykonanie projektu budowy nowej trasy tramwajowej na ul. Kasprzaka wraz z przebudową przyległych odcinków torowisk. O zamówienie ubiegają się cztery firmy, które swoje usługi wyceniły na kwoty od 2,6 do 4,1 mln zł brutto.

Przedmiotem przetargu jest opracowanie dokumentacji budowy i przebudowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka i ul. Wolskiej wraz z programem funkcjonalno-użytkowym, uzyskaniem wszelkich decyzji niezbędnych do rozpoczęcia prac. Zamówienie obejmuje dwa zadania. Pierwsze dotyczy przebudowy istniejącej trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka na odcinku od ul. Karolkowej do ul. Skierniewickiej (bez planowanego węzła rozjazdowego), natomiast drugie – budowy nowego odcinka trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka na odcinku od ul. Skierniewickiej (wraz z węzłem rozjazdowym) do włączenia w istniejącą trasę tramwajową w ul. Wolskiej oraz przebudowy trasy tramwajowej w ul. Wolskiej na odcinku od ul. Elekcyjnej do ul. Kasprzaka. Długość odcinka objętego zamówieniem wynosi ok. 3,5 km dwutorowej trasy tramwajowej, w tym 2,3 km trasy stanowi nowy odcinek w ul. Kasprzaka (pozostałe 1,2 km to istniejące odcinki tras w ciągu ul. Wolskiej i Kasprzaka).

Zgodnie z przyjętym wariantem tramwaj pojedzie przez całą ulicę Kasprzaka, poprawiając zarazem obsługę intensywnie rozbudowujących się osiedli przy Jana Kazimierza. Skrzyżowanie Kasprzaka, Wolskiej i Redutowej tramwaje pokonają w sposób bezkolizyjny – w zagłębieniu, wykorzystując miejsce po istniejącej północnej jezdni ulicy Kasprzaka. Ponadto przebudowana zostanie trasa tramwajowa na Wolskiej od Elekcyjnej do Redutowej – tramwaje zostaną przesunięte na środek ulicy, na pas dzielący jezdnie – tak jak na wcześniejszym odcinku ul. Wolskiej. Przy Redutowej dwie trasy będą miały wspólne przystanki.

Dzisiaj (28 sierpnia) minął termin składania ofert. W sumie wystartowały cztery podmioty. Najtańszą ofertę złożyło Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, które zaoferowało kwotę 2,58 mln zł brutto. To jedyna propozycja, która mieści się w budżecie określonym na kwotę 2,83 mln zł brutto. Nieznacznie tę kwotę przekracza propozycja firmy Schuessler Plan Inżynierzy z Warszawy, która wyceniła prace na kwotę 2,88 mln zł brutto. Znacznie drożej wypadają Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu z kwotą 3,52 mln zł brutto oraz konsorcjum Fehlings Krug Polska i EPG Polska z Krakowa z kwotą 4,12 mln zł brutto. O wyborze zadecydują cena (70%), doświadczenie osób (20%), technologia wykonania (10%).

Na realizację dokumentacji przeznaczono 12 miesięcy. Nowa trasa ma być ukończona do 2020 r. Kasprzaka to jedna z licznie planowanych tras tramwajowych w stolicy i jedna z pierwszych, dla których zlecana jest dokumentacja projektowa. W sumie do 2023 r. stolica planuje zbudować ok. 30 km tras.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa. Nowe tory, nowe tramwaje i ogromny hałas nie do spania

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa. Nowe tory, nowe tramwaje i ogromny hałas nie do spania

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5