Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawa zamawia studium rozwoju sieci metra

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-09-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Warszawa zamawia studium rozwoju sieci metra
fot. Siemens
Warszawa ogłosiła przetarg na wykonanie kompleksowej analizy rozwoju sieci metra. Studium ma określić docelowy kształt układu kolei podziemnej, ale z uwzględnieniem krytykowanego przebiegu III linii metra na Gocław z przesiadką na Stadionie.

Stolica Polski ogłosiła przetarg na wykonanie kompleksowej analizy rozwoju linii metra w mieście.  Dokument pt. “Studium rozwoju systemu metra w Warszawie - analiza docelowego układu sieci metra w Warszawie” ma zawierać wielowariantową analizę możliwych przebiegów nowych linii metra oraz rozbudowy istniejących - z uwzględnieniem wszystkich powiązań z innymi środkami transportu w Warszawie.

Wariant na Gocław z przesiadką "rekomendowany" 

Jak czytamy w opisie zamówienia, w ramach opracowania należy dokonać analizy porównawczej 5 wariantów przebiegu linii metra w tym: 3 wariantów o długości łącznie ok. 75 km bazujących na przekazanych wykonawcy po podpisaniu umowy materiałach oraz dwa warianty autorskie, będące własną rekomendacją kierunków rozwoju metra w Warszawie. Proponowane warianty powinny kłaść szczególny nacisk na powiązania z siecią TEN-T. Warianty bazujące na materiałach przekazanych wykonawcy mogą być prowadzone w korytarzach o maksymalnym dopuszczalnym odchyleniu od osi pierwotnej 1,5 km w obie strony. Warianty autorskie muszą być uzgodnione z zamawiającym w etapie ich planowania – możemy przeczytać w dalszej części OPZ.

Miasto podkreśla, że w docelowym układzie linii metra należy uwzględnić rekomendowany (i krytykowany przez wielu ekspertów) przebieg III linii metra na Gocław, który obejmuje realizację 6 stacji (o roboczych nazwach: Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego i Gocław), Miasto ogłosiło już postępowanie na wykonanie prac przedprojektowych dla tej linii

Czy wystarczy pieniędzy?

Prace nad studium mają być podzielone na trzy etapy i być realizowane w następujących terminach. Część pierwsza, która jest jednocześnie etapem wariantowania, ma zostać wykonana w ciągu 7 miesięcy od podpisania umowy. Obejmie wielosektorową analizę zawierającą chociażby warunki transportowe, społeczne, a także formalno-prawne. Drugim etapem będzie projektowanie wymagające zaprojektowania rozwiązań technicznych dla dwóch wybranych wariantów inwestycji. Tą część studium należy wykonać w ciągu 15 miesięcy od podpisania umowy. Ostatnia część, podsumowująca, będzie polegała na stworzeniu raportu, który zbierze i wyjaśni prowadzone prace, a także uzasadni wybrane rozwiązania. To, a także całość zadania, wykonawca musi zrealizować w ciągu 16 miesięcy od podpisania umowy.

Warszawa planuje przeznaczyć na realizację studium 4,92 miliona złotych. W przetargu może startować podmiot, który w przeciągu ostatnich 15 lat wykonał przynajmniej jedno studium sieciowe linii metra lub kolei aglomeracyjnej o długości minimum 5 kilometrów, albo jedno studium wykonalności dla linii metra lub innego podsystemu transportu szynowego o długości minimum 5 kilometrów, z czego minimum 1 kilometr linii miał przebieg podziemny. Oferty można składać do 3 listopada tego roku. Kryteria wyboru oferty to cena, w 58%, a także doświadczenie osób, które mają realizować zamówienie o wartości 42%.

Czy na wykonanie analizy o potencjalnie kluczowym znaczeniu dla miasta wystarczy pięć milionów złotych? Ostatnio ZTM Warszawa musiał drastycznie ograniczyć zakres studium technicznego budowy multimodalnego węzła przesiadkowego Warszawa-Wschód właśnie ze względu na koszty, co może obniżyć jego przyszłą funkcjonalność i wygodę. Oba zamówienie łączy dotacja unijna z funduszu CEF "Łącząc Europę" (projekt 2019-PL-TM-0215-S). W ramach tych pieniędzy Warszawa przygotowuje też koncepcję przesiadek na metrze Centrum (niestety, bez uzgodnienia z kolejarzami), dodatkowe stacje Muranów i Plac Konstytucji na linii M1 i opracowuje studium techniczne linii metra M3.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ruszył kolejny etap testów Mevo

Mobilność

Ruszył kolejny etap testów Mevo

Izabela Biała 14 września 2023

MZK Bydgoszcz ma już dwa nowe Swingi

Komunikacja

MZK Bydgoszcz ma już dwa nowe Swingi

Redakcja/inf. pras. 14 września 2023

Szczecin tnie tramwaje

Prawo & Finanse

Szczecin tnie tramwaje

Jakub Rösler 14 września 2023

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Ruszył kolejny etap testów Mevo

Mobilność

Ruszył kolejny etap testów Mevo

Izabela Biała 14 września 2023

MZK Bydgoszcz ma już dwa nowe Swingi

Komunikacja

MZK Bydgoszcz ma już dwa nowe Swingi

Redakcja/inf. pras. 14 września 2023

Szczecin tnie tramwaje

Prawo & Finanse

Szczecin tnie tramwaje

Jakub Rösler 14 września 2023

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5