Trwa przebudowa stacji Warszawa Zachodnia. Niebawem roboty znów będą widoczne w strefie peronów. Pracownicy firmy Budimex zamkną w przyszłym tygodniu peron nr 5. Dalsze utrudnienia w grudniu.
Od kilku miesięcy podróżni korzystają z nowych peronów nr 6, 7 i 8, które otwierane były między grudniem 2021 r. a marcem 2022 r. W ostatnim okresie jednak prace koncentrowały się po zachodniej stronie stacji – przy przebudowie układu torowego z rozjazdami i torami oraz wiaduktami.
Dzięki tym pracom możliwy będzie bezkolizyjny przejazd pociągów między linią radomską i obwodową, przygotowano też miejsce pod przyszłą budowę trasy KDP w stronę CPK i Łodzi.
Teraz roboty znów będą widoczne w strefie peronów. Budimex zamknie 24 października peron nr 5, następnie ruszą rozbiórki i prace przy usuwaniu kolizji. Dostęp do nowych peronów nr 6, 7 i 8 będzie możliwy dalej wyłącznie przez kładkę – wejście znajdzie się na peronie nr 4. Dostęp do peronów 1, 2, 3 i 4 jest możliwy natomiast poprzez przejście podziemne – z wejściem przez budynek dworca od strony Alej Jerozolimskich.
To jednak nie koniec utrudnień. Już w grudniu mają zostać zamknięte perony nr 3 i 4. Ruch pociągów podmiejskich będzie się odbywał z peronu 2.
Całość prac złapała jednak opóźnienie. Według obecnych zapowiedzi całość prac ma zakończyć się na przełomie 2023 i 2024 r.