Podróżni na Warszawie Zachodniej od niedzieli 16 stycznia będą korzystać już z dwóch nowych peronów. Do nowego peronu szóstego dołączy peron siódmy. Dostęp do nowego peronu będzie możliwy przez peron piąty, a następnie kładkę.
Od 16 stycznia podróżni na Warszawie Zachodniej będą korzystać z kolejnego nowego peronu – numer 7. Analogicznie do otwartego w grudniu peronu nr 6, dostęp do pociągów będzie pod nowym szerokim zadaszeniem. Przygotowano ławki, tablice informacyjne i dwie osłonięte „poczekalnie”. Z nowego peronu nr 7 przewidywana jest odprawa około 30 pociągów dalekobieżnych i regionalnych. Dojście do nowego peronu nr 7, na obecnym etapie przebudowy stacji, zapewni kładka – z wejściem od strony ul. Tunelowej, jak i starego peronu piątego.
Na stacji prowadzone są prace związane z budową peronu nr 8 oraz przejścia podziemnego i tunelu tramwajowego. Na stacji i w jej obrębie ułożono dotychczas 6 km nowych torów i sieci trakcyjnej, którą rozwieszono na ok. 150 słupach. Zamontowano 43 rozjazdy.
Kończy się część prac przy zadaszeniu hali peronowej. Wykonawca montuje panele wysokiej wiaty nad peronem nr 8. Obiekt na wysokości 11 m przykryje docelowo osiem peronów. Również kładka dla pieszych zyskuje obudowę miedzianego koloru. Powstaje lokalne centrum sterowania z komputerowymi urządzeniami. Gotowa jest elewacja budynku. W środku układane są instalacje i prowadzone są roboty wykończeniowe. LCS zapewni sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego.
Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.