Zakończyła się wznowiona aukcja elektroniczna w przetargu na budowę zajezdni tramwajowej Annopol w Warszawie. Najtańszą propozycję złożyła firma ZUE, której oferta – biorąc pod uwagę także kryteria pozacenowe – uzyska najwięcej punktów. Wciąż, aby rozstrzygnąć przetarg, Tramwaje Warszawskie będą musiały znaleźć dodatkowe środki. Spółka ma jednak też alternatywne scenariusze.
W zeszłym roku Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie zajezdni tramwajowej Annopol. Obiekt powstanie na obszarze ok. 11,76 ha i umożliwi stacjonowanie ponad 150 tramwajów o długości do 33 m. Jest on pomyślany przede wszystkim o nowych tramwajach Hyundaia – producent z Korei Południowej do końca kwietnia 2023 r. ma dostarczyć 123 tramwaje. Więcej o zajezdni piszemy
tutaj.
Termin składania ofert minął w czerwcu – wystartowały cztery podmioty z ofertami na kwoty od 805,4 mln zł do 1,344 mld zł brutto. To dużo powyżej budżetu określonego na 406 mln zł. W zeszłym tygodniu ruszyła aukcja elektroniczną w kryterium ceny.
Najniższą ofertę złożyło ZUE, które zeszło z kwoty 808 mln zł do ok. 737 mln zł. Biorąc pod uwagę kryteria pozacenowe (doświadczenie personelu generalnego wykonawcy – 34% oraz symulacja budowy w Modelu BIM 4D ¬– 6%), przetarg wygrałaby jednak firma Budimex Budownictwo z najdroższą ofertą – na kwotę 818 mln zł.
Usterka techniczna uniemożliwiła jednak zakończenie aukcji i Tramwaje Warszawskie postanowiły ją wznowić w miniony piątek (10 września). Najniższą cenę dalej oferuje firma ZUE, która zeszła z ceną do kwoty 655,1 mln zł brutto, tym samym też nieznacznie wysuwając się na prowadzenie w pozostałych kryteriach.
– W przetargu na budowę zajezdni Annopol najkorzystniejszą ofertę złożyło ZUE 655,1 mln zł brutto (83.000 pkt.) przed Budimexem 728 mln zł (82.991 pkt.) i Gulermakiem 725 mln zł (77.215 pkt.) – poinformował Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich.
Najkorzystniejsza oferta nadal przewyższa sporo zaplanowany budżet, określony na kwotę 406 mln zł. Jeśli nie uda się znaleźć dodatkowych środków, Tramwaje Warszawskie są przygotowane na realizację
alternatywnych scenariuszy, związanych z budową torów postojowych w istniejących zajezdniach czy nocowaniem wozów na pętlach.