Miejskie Zakłady Autobusowe wybrały firmę, która ma wykonać projekt nowej zajezdni autobusowej przy ulicy Redutowej. Grontmij Polska będzie miał 18 miesięcy od podpisania umowy na przygotowanie dokumentacji i uzyskanie pozwolenia na budowę.
Grontmij Polska to oddział znanej firmy europejskiej. W postępowaniu uzyskała najwyższą ocenę. Za projekt rozbiórki starych obiektów, projekt nowej zajezdni i uzyskanie pozwolenia na budowę Grontmij zażądał 1,748 mln zł brutto. W pokonanym polu pozostawił cztery inne oferty biur projektowych i konsorcjów, które za swoje usługi zażądały zapłaty od niecałych 2 mln do prawie 2,9 mln zł. Dwie inne oferty z powodów proceduralnych zostały odrzucone.
Grontmij na swoim koncie ma wiele kontraktów w naszym kraju, związanych między innymi z rozbudową kampusu Uniwersytetu w Białymstoku, modernizacją dworca Warszawa Wschodnia, czy realizacją ekspresowej obwodnicy Kielc.
Na Redutowej ma powstać najnowocześniejsza zajezdnia w Polsce z miejscem dla około 300 autobusów, w tym 100 przegubowych i 100 elektrycznych. Będzie to pierwszy tego typu obiekt z garażem wielopoziomowym, w tym na poziomie -1. Na zajezdni mają być wykorzystane fotowoltaiczne i ekologiczne źródła energii m.in. pompy ciepła.
Redutowa dziś, fot. MZADla MZA to oszczędność, bo dużo wygodniejsze jest zmieszczenie większej ilości pojazdów w zajezdni znajdującej się w dobrym punkcie miasta, przez co przewoźnik oszczędza na dojazdach do tras, niż budowanie nowej zajezdni na obrzeżach Warszawy. Sam pomysł na dwupoziomowy obiekt został podpatrzony we Włoszech i w Hiszpanii. Jeden z poziomów znajdzie się pod ziemią, by nie przeszkadzać okolicznym mieszkańcom. Na wyższym, naziemnym poziome będą stacjonować ciche autobusy elektryczne.
Zajezdnia ma powstać do 2018 r. Według wstępnych szacunków ma kosztować nieco ponad 110 mln zł.