Budowa wolskiego fragmentu II linii metra jest coraz bardziej zaawansowana. Już wkrótce do nowo wybudowanych tuneli wjadą pierwsze pociągi testowe. Nim to jednak nastąpi, konieczna jest integracja obu odcinków. W związku z tymi pracami stacja Rondo Daszyńskiego, zostanie od soboty, 10 sierpnia, na dziewięć dni wyłączona z ruchu.
Ostatni pociąg, przed dziewięciodniowym zamknięciem stacji rondo Daszyńskiego, wyruszy w stronę Dworca Wileńskiego w sobotę, 10 sierpnia, o godz. 3.00. Wtedy to rozpocznie się integracja systemów obu odcinków M2 – już funkcjonującego centralnego i wolskiego. Wykonawca, firma Gulermak, połączy w tym czasie torowisko, przeprowadzi niezbędne prace elektroenergetyczne, a także połączy instalacje światłowodowe i telefoniczne. Prace nie będą natomiast dotyczyły urządzeń bezpośrednio związanych z ruchem. Dzięki temu możliwe będzie utrzymanie kursowania podziemnej kolei linii M2 na trasie Rondo ONZ – Dworzec Wileński.
Teren prowadzonych prac zostanie odpowiednio odseparowany i zabezpieczony tak, by pociągi metra mogły obsługiwać bez przeszkód skróconą trasę. Prace będą prowadzone w systemie zmianowym, 24 godziny na dobę. Ruch na stacji Rondo Daszyńskiego zostanie przywrócony w poniedziałek, 19 sierpnia.
W związku z kursowaniem pociągów na drugiej linii metra na trasie skróconej Dw. Wileński – Rondo ONZ, zostaną wprowadzone usprawnienia w komunikacji autobusowej. Zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa Z-5, która będzie obsługiwała trasę między osiedlem Górczewska a Centrum. Autobusy tej linii będą podjeżdżały na przystanki co 7,5 minuty (co 10 minut w piątek, 16 sierpnia) w godzinach szczytu komunikacyjnego, co 15 minut w międzyszczycie i co 20 minut w weekendy.
Jednocześnie autobusy linii 105 będą kursowały tylko na trasie podstawowej. Funkcję kursów skróconych przejmie linia zastępcza Z-5. W czasie wyłączenia autobusy linii 155, 178 w wariantach skróconych, a także linii 255 zostaną skierowane na trasy wydłużone do ronda ONZ.
Kolejne wyłączenie stacji rondo Daszyńskiego planowane jest jesienią. Wówczas przeprowadzane będą jazdy testowe, a także integracja systemów odpowiedzialnych za prowadzenie ruchu. Budowa wolskiego odcinka II linii metra zakończy się w listopadzie.