Zarząd Transportu Miejskiego przeniósł się na Pragę Południe, na ulicę Grochowską 316/320. To oznacza nie tylko zmianę siedziby, ale przede wszystkim lepszy standard obsługi pasażerów. Praga Północ i Południe brzeg objęta jest długofalowym miejskim programem rewitalizacji i nowe biuro ZTM jest wkładem w przemiany prawobrzeżnej Warszawy.
Do nowej siedziby ZTM dojechać łatwo, najlepiej – transportem publicznym. W pobliżu, na ulicy Grochowskiej, zatrzymują się tramwaje linii 3, 6, 22, 26 oraz autobusy 125 i 135 (przystanki Bliska lub Gocławska). Do autobusów i tramwajów kursujących ulicą Grochowską można się przesiąść np. na rondzie Wiatraczna, które jest dużym węzłem przesiadkowym (dojeżdżają tu tramwaje i autobusy linii 9, 24, 123, 141, 142, 143, 145, 148, 173, 183, 188, 521, 523, 702, 704, 720, 722, 730) lub przy al. Zielenieckiej (tu natomiast jest blisko ze stacji metra Stadion Narodowy lub kolejowej Warszawa Stadion). Niedaleko jest też Dworzec Wschodni, skąd można dotrzeć do siedziby ZTM spacerem lub podjechać kilka przystanków autobusami linii: 102, 123, 173, 202. Charakterystycznej białej bryły budynku – dawnej siedziby Polskich Zakładów Optycznych – nie sposób przegapić, bo oczy już z daleka przyciąga duży logotyp Zarządu Transportu Miejskiego.
Razem z całym ZTM „przenosi się” też Punkt Obsługi Pasażerów, który do tej pory funkcjonował przy ulicy Żelaznej 61. Punkt jest obok wejścia głównego, od ulicy Grochowskiej; rozpocznie działalność od 3 stycznia i będzie czynny od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.30-17.00.
Do dyspozycji pasażerów jest pięć stanowisk obsługi. Możliwe będzie m.in.: zakupienie biletu długookresowego oraz kartonikowego, wgranie tzw. e-hologramu Karty Warszawiaka/Młodego Warszawiaka dla osób mieszkających oraz rozliczających podatki w m.st. Warszawa, wgranie na Warszawską Kartę Miejską uprawnienia do bezpłatnych przejazdów, złożenie wniosku o zwrot biletu zakodowanego na karcie, wyrobienie spersonalizowanej WKM, złożenie reklamacji od nałożonej opłaty dodatkowej za jazdę bez ważnego biletu.
Punkt został przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Dwa stanowiska są obniżone, tak by mogły z nich skorzystać osoby na wózkach a dwa kolejne wyposażone w pętle induktofoniczne. Jest także dostępne stanowisko tłumacza języka migowego (PJM/SJM). Dodatkowo przy każdym okienku został umieszczony komunikat alfabetem Braille’a z informacjami o zakresie usług świadczonych na danym stanowisku.
Nie zapomniano też o potrzebach najmłodszych pasażerów. Kiedy rodzic będzie załatwiał sprawy urzędowe, dzieci będą mogły się pobawić w zaaranżowanej dla nich przestrzeni. Znajdą tam mebelki dostosowane do ich wzrostu, kolorowanki oraz lustrzany panel sensoryczny wykonany z odpornego na zadrapania akrylu. Wypukłe kopuły lustrzane pokazują zniekształcony, zabawny i interesujący widok świata.
Na ulicy Grochowskiej 316/320 jest także kancelaria. Będzie czynna w godz. 8.00 -16.00.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.