Od 20 lutego funkcjonować będzie w stolicy Biuro Polityki Mobilności i Transportu, które zastąpi dotychczasowe Biuro Drogownictwa i Komunikacji. Jednocześnie inżynierem ruchu przestanie być Janusz Galas. Jego funkcje, jako dyrektor pionu bezpieczeństwa i organizacji ruchu, przejmie Michał Domaradzki, były komendant stołecznej policji. Galas nadal jednak pozostanie związany z miastem i przejdzie do Zarządu Transportu Miejskiego.
Ratusz wprowadza zmiany organizacyjne w kwestii transportu i ruchu drogowego. Dotychczasowe Biuro Drogownictwa i Komunikacji zniknie, a jego miejsce zajmie Biuro Polityki i Transportu. Kierować będzie nim Mieczysław Reksnis, dotychczasowy szef BDiK.
– Naszym absolutnym priorytetem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w szczególności poprawa bezpieczeństwa pieszych. Nowa struktura biura musi odzwierciedlać zmianę sposobu myślenia na temat kwestii mobilności i transportu w mieście – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.
Jednym z pierwszych zadań jednostki będzie opracowanie programu poprawy bezpieczeństwa, szczególnie w zakresie obniżenia liczby wypadków śmiertelnych, zwłaszcza z udziałem pieszych. Już teraz ZDM kontynuuje audyt przejść dla pieszych. Pojawiają się azyle, progi zwalniające. W sumie doświetlonych ma być ok. 250 przejść.
Nowe biuro będzie złożone z trzech pionów: bezpieczeństwa i organizacji ruchu, mobilności i strategii transportowej, a także infrastruktury drogowej i organizacji. Ten pierwszy będzie odpowiadać za politykę bezpieczeństwa ruchu drogowego i transportu, programy i audyty bezpieczeństwa, zatwierdzanie organizacji ruchu, a także kontrolę pasa drogowego. Pion mobilności i strategii transportowej będzie zajmować się m.in. wdrażaniem warszawskiej polityki mobilności i strategii transportowej, pilnowaniem standardów ruchu pieszego i rowerowego, strategiczną współpracą z Biurem Architektury i Planowania, a także przygotowaniem oraz analizą obsługi komunikacyjnej i koncepcji rozwiązań transportowych. Do pionu infrastruktury drogowej i organizacji będzie należało planowanie rozwoju sieci drogowej, prowadzenie polityki parkingowej, współpraca z dzielnicami w zakresie zarządzania drogami gminnymi, a także nadzór nad ZTM, ZDM, ZRKiD i ZOM.
Jednocześnie z funkcją inżyniera ruchu pożegnał się Janusz Galas. Teraz jego funkcje – w ramach nadzorowania pionu bezpieczeństwa i organizacji ruchu – przejmie Michał Domaradzki, były komendant stołecznej policji. Galas nadal jednak będzie związany z miastem. Przejdzie do ZTM-u, w którym będzie pracować przy projektach remontów i objazdów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.