Zarząd Transportu Miejskiego otworzył oferty w przetargu na dociągnięcie Światowida do Modlińskiej. O zamówienie ubiegają się dwie firmy, choć oferty stosunkowo nieznacznie przewyższają budżet zamawiającego. Roboty potrwają półtora roku.
Przedmiotem przetargu jest rozbudowa Modlińskiej w ciągu drogi krajowej nr 61. Powstać ma skrzyżowanie z ul. Światowida, która obecnie urywa się kilkaset metrów wcześniej – na wysokości nowej pętli autobusowej i tramwajowej Winnica. Inwestycja umożliwi skierowanie tutaj autobusów od strony Legionowa.
Zgodnie z organizacją ruchu na skrzyżowaniu w ciągu Modlińskiej przewidziano trzy pasy do jazdy na wprost w obu kierunkach. Od strony Legionowa kierowcy będą mieli do dyspozycji jeden pas do skrętu w Światowida, a od strony centrum – dwa pasy do skrętu. Przekrój Światowida to zasadniczo po dwa pasy ruchu. Tuż za skrętem zaplanowano przystanek z zatoką. Kierowcy jadący Światowida od strony Nowodworów będą mieli dwa pasy do skrętu w prawo, w stronę Żerania i jeden, w lewo, w stronę Legionowa.
Dzisiaj (28 marca) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. PORR proponuje 23,139 mln zł, a Balzola Polska – 26,667 mln zł. Budżet na ten cel wynosi 21,126 mln zł. Jeśli ZTM wygospodaruje dodatkowe środki, to o wyborze zdecyduje wyłącznie cena. Na realizację przeznaczono 546 dni, czyli ponad 18 miesięcy.
Kolejnym etapem ma być budowa
węzła przesiadkowego Winnica, bliżej skrzyżowania – z nową, zadaszoną pętlą autobusową i tramwajową, nad którą powstać miałby parking przesiadkowy. Na to jednak ZTM nie ma – póki co – pieniędzy.