Po informacji dotyczącej koniecznego remontu otwartej w lutym trasy tramwajowej na ul. Powstańców Śląskich spółka ZUE przesłała do mediów oświadczenie, w którym odpowiedzialnością za błąd projektowy obciąża partnera w konsorcjum firmę Tor–Karr–Sson.
Sprawę
już w serwisie opisaliśmy. Poprawki wymagają tory na skrzyżowaniu ul. Powstańców Ślaskich z Radiową, bo mijające się tam tramwaje zderzają się z lusterkami. Inwestycję realizowała firma Balzola, ale projekt powstał w ramach konsorcjum Tor–Kar–Sson i ZUE, które wygrało pierwotny przetarg na „zaprojektuj i buduj”, choć ostatecznie wykonawcę wybrano w powtórzonym przetargu.
Jak poinformowały Tramwaje Warszawskie, błąd powstał po stronie projektanta i to on zapłaci za naprawę, która potrwa jeszcze prawie dwa tygodnie (w tym czasie trasa tramwajowa jest zamknięta). ZUE wyjaśnia jednak, że we wspomnianym konsorcjum to jego lider, czyli Tor–Kar–Sson był odpowiedzialny za część projektową i w związku z tym nie poczuwa się do finansowej odpowiedzialności. Okazuje się, że po upublicznieniu informacji cena akcji firmy – notowanej na GPW - spadła o ponad 4 proc
Poniżej treść oświadczenia Grupy ZUE dotyczącego projektu „Zaprojektowanie i wybudowanie trasy tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ciągu ul. Powstańców Śląskich w Warszawie”:
„Informujemy, że ZUE SA, jako członek konsorcjum, wspólnie z Tor-Kar-Sson (jako liderem konsorcjum) zawarło w grudniu 2010 r. z Tramwajami Warszawskimi Sp. z o.o. umowę o zamówienie publiczne na wykonanie zadania pn. „Zaprojektowanie i wybudowanie trasy tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ciągu ul. Powstańców Śląskich w Warszawie”. Następnie, z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, zakres umowy został ograniczony poprzez wyłączenie z niego robót budowlanych dotyczących trasy tramwajowej. W ramach Konsorcjum podmiotem odpowiedzialnym za wykonanie dokumentacji projektowej trasy tramwajowej był wyłącznie lider konsorcjum - Tor-Kar-Sson, co oznacza, że ZUE SA nie ponosi żadnych obciążeń finansowych z tytułu błędów projektowych. Wg informacji uzyskanej od lidera konsorcjum problem jest obecnie usuwany przez Tor-Kar-Sson”.
W piątkowe popołudnie nie udało nam się uzyskać komentarza od Tor-Kar-Sson.