PKP PLK przygotowują przebudowę torów między Warszawą Wschodnią i Otwockiem. Jeszcze w tym roku mają ruszyć prace na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer. Pojawi się dodatkowa para torów, przystanek Gocławek zmieni lokalizację, zostanie wybudowany nowy przystanek Grochów.
Pasażerowie korzystający z linii otwockiej muszą się liczyć ze sporymi utrudnieniami w ruchu w związku z planowaną przebudową i rozbudową torów na odcinku Warszawa Wschodnia – Otwock. PKP PLK planują kompleksową wymianę nawierzchni torów z dobudową dodatkowych dwóch torów dla ruchu dalekobieżnego na odcinku Warszawa Gocławek – Otwock.
W styczniu 2021 r. PKP PLK wybrały wykonawcę dla odcinka Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer. Wygrała firma Trakcja z ofertą na kwotę 519,5 mln zł brutto. W najbliższym czasie ma zostać podpisana umowa z wykonawcą. Prace, jak zapowiadają PKP PLK, mają ruszyć w tym roku i potrwać do 2023 r. Natomiast roboty na odcinku Warszawa Wawer – Otwock są zaplanowane w latach 2024-2026. – Ostateczne terminy rozpoczęcia robót będą uzależnione od terminu pozyskania niezbędnych decyzji administracyjnych – zaznacza Krzysztof Pietras, dyrektor regionu centralnego Centrum Realizacji Inwestycji w PKP PLK, w odpowiedzi na wystąpienie Damiana Chmielewskiego, przewodniczącego młodzieżowej rady dzielnicy Wawer.
Jak informuje Pietras, wszystkie przystanki do Otwocka zostaną przebudowane. Perony zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone w dynamiczną informację pasażerską. Dodatkowo przystanek Gocławek zmieni swoją lokalizację. – Istniejące perony zostaną rozebrane i wybudowany zostanie jeden peron wyspowy, który będzie zlokalizowany częściowo pod wiaduktem drogowym w ul. Marsa. Peron zostanie połączony z wiaduktem poprzez schody i windy, co tym samym stworzy węzeł przesiadkowy – informuje Krzysztof Pietras. Dojście do perony będzie możliwe też za pomocą przejścia podziemnego na wysokości ul. Goździków. Ponadto wybudowany zostanie nowy przystanek Warszawa Grochów na wysokości ul. Wiatracznej.
Przejścia przez tory i dojścia do peronów na odcinku wawerskim – także w pobliżu Korkowej i Montażowej – zostaną zastąpione przejściami podziemnymi. Istniejące tunele na stacjach Wawer i Falenica zostaną przebudowane. – Na wniosek Urzędu Dzielnicy Wawer przewidziano również budowę jeszcze dodatkowo aż siedmiu przejść podziemnych w lokalizacjach wskazanych przez samorząd – wskazuje Pietras.
Przejazdy kolejowo-drogowe w Radości, Falenicy, Michalinie i Józefowie zostaną zlikwidowane. W zamian powstaną skrzyżowania bezkolizyjne – na wysokości Panny Wodnej i Izbickiej (Radość), w ciągu Walcowniczej i Bysławskiej (Falenica), w ciągu Werbeny i Brucknera (na pograniczu Warszawy i Józefowa) oraz w okolicach Cichej i Matejki (Józefów). Skrzyżowania w Radości i Falenicy „będą tworzyły dodatkowo węzły przesiadkowe”.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.