fot. Maksinski, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
MZK Wejherowo rozpisało przetarg na dostawę fabrycznie nowego 12-metrowego autobusu miejskiego zasilanego energią elektryczną. Pojazd ma przyjechać najpóźniej do końca przyszłorocznych wakacji.
Zamawiający wymaga pojazdu o długości 11,6-12,2 m, które pomieszczą min. 71 osób, z czego 26 na miejscach siedzących. W pojeździe musi znaleźć się przestrzeń na min. jeden wózek inwalidzki i/lub dziecięcy. Wymagane są drzwi w układzie 2-2-2, otwierane do wewnątrz. Ponadto zamawiający oczekuje okien uchylnych, półotwartej kabiny kierowcy, niskiej podłogi na całej długości, ręcznej bądź elektrycznie wysuwanej rampy wjazdowej, poręczy ze stali nierdzewnej szczotkowanej z oświetleniem LED, nagłośnienia, systemu informacji pasażerskiej z wyświetlaczami i nagłośnieniem, czytników biletu elektronicznego, kasowników biletów papierowych, drukarki pokładowej do biletów sprzedawanych wewnątrz pojazdu, monitoringu.
MZK oczekuje silnika bądź silników elektrycznych o mocy min. 160 kW. Przewidziany jest system odzyskiwania energii. Wymagana użyteczna pojemność baterii to min. 160 kWh, a zasięg – co najmniej 150 km.
Termin składania ofert mija 10 sierpnia. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat dostarczyły jeden nowy autobus. O wyborze zdecydują cena (55%), okres gwarancji całopojazdowej (8%), okres gwarancji na baterie trakcyjne (4%), zużycie energii (10%), pojemność akumulatorów trakcyjnych (11%), wyposażenie pojazdu (11%), bezpieczeństwo (2%). Punktowane będą klimatyzacja z pompą ciepła, silniki asynchroniczne w osi napędowej, szyba czołowa dzielona w pionie, zaoferowanie co najmniej 10 miejsc siedzących z poziomu niskiej podłogi, zaoferowanie asystenta zapobiegającego najechaniu na obiekty ruchome i nieruchome przed pojazdem z funkcją ostrzegania akustycznego i optycznego oraz asystenta kontroli prawej strony sygnalizującego optycznie lub/i akustycznie możliwość kolizji z obiektami ruchomymi i/lub nieruchomymi znajdującymi się w polu skrętu pojazdu (w strefie ryzyka kolizji) oraz przy zmianie pasa ruchu.
Zamówienie ma zostać zrealizowane do końca sierpnia 2023 r. Zakup jest dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki w ramach programu Zielony Transport Publiczny. Szacunkowa wartość to równowartość 433 tys. euro netto.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.