Minął termin składania wniosków o udział w przetargu Miejskiego Zarząd Dróg w Bielsku-Białej na projekt zintegrowanego węzła przesiadkowego w Bielsku-Białej (wraz ze strefą obsługi pasażerskiej). W ramach inwestycji powstać miałaby m.in. zadaszona kładka nad stacją kolejową ze schodami i chodnikami ruchomymi, nowe budynki obsługi pasażerów z dworcem autobusowym po wschodniej stronie torów, a także tereny zielone.
Przewidziano budowę budynku obsługi podróżnych wraz z przestrzenią komercyjną i administracyjną, dworca autobusowego, dróg manewrowych, peronów i placu postojowego dla autobusów, w tym peronów autobusowych od strony ul. Stefana Okrzei Projekt obejmuje realizację parkingu wielopoziomowego dla samochodów osobowych, rowerów oraz innych urządzeń transportu osobistego, stanowiącego zadaszenie peronów dworca autobusowego. Powstać ma zadaszone przejście pieszo-rowerowe nad torami, łączącego ul. Warszawską z ul. Podwale, wraz z ruchomym chodnikiem, schodami zwykłymi, ruchomymi i windami oraz rampami zjazdowymi. Powstanie też Centrum Zarządzania Transportem. Do tego założono budowę miejsc postojowych dla taksówek oraz miejsc typu Kiss&Ride, budowę powiązań komunikacji samochodowej, pieszej oraz rowerowej oraz realizację dróg wewnętrznych oraz zewnętrznych.
Założono też przebudowę układu drogowego: rozbudowę ulicy 3 Maja na odcinku od ulicy Piastowskiej do ulicy Wałowej, ulicy Piastowskiej na odcinku od ulicy Warszawskiej do ulicy Romualda Traugutta, ulicy Warszawskiej na odcinku od ulicy Piastowskiej do ulicy Budowalnych wraz z przystankami komunikacji publicznej z zadaszeniami. Zrealizowane zostaną tereny zielone w charakterze swobodnie ukształtowanych ogrodów z alejami spacerowymi w szczególności pomiędzy ulicą Warszawską a istniejącym budynkiem dworca kolejowego, ulicą Warszawską a zachodnią zabudową tej ulicy, projektowanym budynkiem obsługi podróżnych a ulicą Podwale, rozbudowywaną ulicą Stefana Okrzei a budynkiem zlokalizowanym pod adresem Podwale nr 43. Wprowadzone zostaną tzw. zielone przystanki. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj, przy pierwszym przetargu.
Postępowanie jest prowadzone w trybie negocjacji. Dzisiaj (19 czerwca) minął termin składania wniosków o udział w postępowaniu. Wpłynęło osiem takich wniosków od: konsorcjum Graph’it i CertusVia; MH Projekt; konsorcjum YLE Inżynierowie i WXCA; DMK Inżyniera; Infra – Centrum Doradztwa; konsorcjum Pracownia Architektoniczna Czora i Czora i TDM Projekt; Databout; Multiconsult Polska.
O wyborze zdecydują cena (60%), doświadczenie kluczowego personelu – projektanta w branży architektonicznej (20%), kolejowej (5%) i drogowej (15%). Na wykonanie zamówienia przeznaczono 330 dni. Prawem opcji objęto nadzór autorski nad realizacją prac. Skorzystanie z prawa opcji może nastąpić w terminie 72 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Zamawiający zamierza ubiegać się o środki z programu FEnIKS 2021-2027.