Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego rozszerza sieć punktów obsługi pasażera (POP) w warszawskim metrze. Wkrótce taki punkt pojawi się na stacji C-12 Nowy Świat-Uniwersytet, dołączając do czterech innych POP-ów już działających na innych stacjach centralnego odcinka II linii metra.
Od początku II linia metra jest silnie „obstawiona” punktami obsługi pasażera ZTM-u. Działają one od pierwszego dnia funkcjonowania centralnego odcinka II linii metra na stacjach C-10 Rondo ONZ, C-11 Świętokrzyska, C-14 Stadion Narodowy i C-15 Dworzec Wileński. ZTM ogłosił przetarg na stworzenie kolejnego punktu – na stacji C-12 Nowy Świat-Uniwersytet. Przewidziano tam dwa okienka do obsługi pasażerów.
Wykonawca będzie miał maksymalnie 45 dni na wykonanie prac (dodatkowe punkty można otrzymać za skrócenie tego terminu o 10 dni). Oznacza to, że POP powinien zostać uruchomiony w okolicach sierpnia br.
ZTM zapowiada nowe POP-y na obleganych stacjach I linii – A-11 Politechnika i A-7 Wilanowska, a także na dworcach Warszawa Centralna i Zachodnia. W najbliższym czasie powstanie POP w
centrum handlowym Blue City.
W tej chwili funkcjonuje 17 POP-ów. Są one skoncentrowane głównie przy metrze. Na I linii znajdują się one na stacjach Imielin, Służew, Centrum (dwa punkty), Świętokrzyska (antresola I linii), Ratusz, Dworzec Gdański (w przejściu podziemnym na perony kolejowe), Plac Wilsona, Marymont i Młociny (w hali autobusowej na terenie węzła). Na II linii pasażerowie mogą korzystać z POP-ów na stacjach Rondo ONZ, Świętokrzyska (antresola II linii), Stadion Narodowy i Dworzec Wileński. Ponadto takie punkty funkcjonują na Lotnisku Chopina, Dworcu Wschodnim (na dworcu autobusowym od strony Lubelskiej) oraz w siedzibie ZTM-u przy Żelaznej 61.