Partner serwisu
Mobilność

Wiedeń buduje 700-metrowy wiadukt dla rowerzystów nad autostradą

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
25-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Miasto Wiedeń

Podziel się ze znajomymi:

Miasto Wiedeń planuje budowę 700-metrowego mostu dla pieszych i rowerów, który połączy różne części miasta i ważne punkty dzielnicy Donaustadt. Choć w tym rejonie istnieje już dobre połączenie z linią tramwajową nr 26, sytuacja dla pieszych i rowerzystów nie jest najkorzystniejsza. Linia kolejowa i autostrada S2 stanowią obecnie bariery nie do pokonania dla okolicznej ludności, która z miejsca zamieszkania do sklepów i miejsc wypoczynku musi pokonywać ponad kilometr objazdami.

Spełnią się wieloletnie życzenia mieszkańców dzielnicy Donaustadt, bowiem Wiedeń zbuduje połączenie piesze i rowerowe o długości 700 m pomiędzy Marlen-Haushofer-Weg a obszarami zabudowy miejskiej Raffenstättergasse i Süßenbrunner West oraz parkiem biznesowym Stadlau. Inwestycja znacząco poprawi mobilność w tej części miasta, gdzie do tej pory piesi i rowerzyści napotykali nieprzekraczalne bariery w postaci linii kolejowej i drogi ekspresowej S2. Planowanie tego historycznego projektu już się rozpoczęło. Konsultacje społeczne dotyczące niezbędnych zmian w planie zagospodarowania przestrzennego już trwają. Rozpoczęcie budowy przewidziane jest na połowę 2026 r.

– Scalimy podzielone miasto. Zbudujemy jeden z najdłuższych mostów dla pieszych i rowerów w Wiedniu, skracając w ten sposób obecne drogi dla mieszkańców Donaustadt” – mówi Uli Sima, członek zarządu miasta ds. planowania i mobilności. Most będzie miał 700 m długości i 4,5 m szerokości. Dzięki nowemu mostowi ścieżki rowerowe w Donaustadt będą jeszcze lepiej skomunikowane.

Budowa nowego mostu wpisuje się w szerszą kampanię mającą na celu rozbudowę infrastruktury rowerowej w Donaustadt i całym Wiedniu. W ciągu ostatnich dwóch lat w tej części miasta wybudowano 14 kilometrów nowych ścieżek rowerowych. Co roku miasto Wiedeń inwestuje około 20 milionów euro w rozwój ścieżek rowerowych, a w 2023 roku kwota ta osiągnie rekordową kwotę 35 milionów euro. Efekty są już widoczne, liczba przejazdów rowerowych w mieście stale rośnie, z 8 milionów w 2018 r. do prawie 12 milionów w 2023 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań buduje kolejną ważną drogę rowerową. Tym razem na Górczyn

Przestrzeń

Poznań buduje kolejną ważną drogę rowerową. Tym razem na Górczyn

Poznańskie Inwestycje Miejskie 09 października 2024

Praga rozpoczęła budowę nowej kładki przez Wełtawę

Przestrzeń

Warszawa. Most, który budują kobiety

Przestrzeń

Warszawa. Most, który budują kobiety

Jakub Dybalski 14 grudnia 2016

Zobacz również:

Poznań buduje kolejną ważną drogę rowerową. Tym razem na Górczyn

Przestrzeń

Poznań buduje kolejną ważną drogę rowerową. Tym razem na Górczyn

Poznańskie Inwestycje Miejskie 09 października 2024

Praga rozpoczęła budowę nowej kładki przez Wełtawę

Przestrzeń

Warszawa. Most, który budują kobiety

Przestrzeń

Warszawa. Most, który budują kobiety

Jakub Dybalski 14 grudnia 2016

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5