W Wiedniu właśnie rozpoczęła się budowa nowej linii tramwajowej, oznaczonej numerem 12. Trasa będzie liczyła 2,2 kilometra i połączy Rebhanngasse z pętlą przy Hillerstraße. Linia ma liczyć pięć przystanków i będzie gotowa jesienią przyszłego roku. W drugim etapie inwestycji powstanie odcinek prowadzący przez dawną stacją kolejową, która zostanie zamieniona w nową dzielnicę mieszkaniową.
W Wiedniu właśnie rozpoczęła się budowa nowej linii tramwajowej oznaczonej numerem 12. Trasa zacznie się w rejonie węzła Rebhanngasse, następnie zostanie poprowadzona w kierunku wschodnim ulicą Taborstraße, do skrzyżowania z Vorgartenstraße, gdzie tramwaje skręcą we wspomnianą ulicę i pojadą nią aż do pętli końcowej przy Hillerstraße.
Nowy odcinek będzie liczył 2,2 kilometra i będzie miał 5 przystanków licząc z pętlą końcową. Przystanki znajdą się w rejonie Bruno-Marek-Allee, Haussteinstraße, Vorgartenstraße, Jungstraße oraz na pętli przy Hillerstraße.
Docelowo tramwaje linii nr 12 będą kursowały od pętli Josefstädter Straße poprzez stację czwartej linii metra Friedensbrücke oraz stację S-Bahn Traisengasse do pętli końcowej przy Hillerstraße. Po drodze możliwa będzie także przesiadka na pierwszą linię metra na wysokości stacji Vorgartenstraße, a docelowo również na piątą linię metra w rejonie Arne-Karlsson-Park, choć ten odcinek wiedeńskiej sieci ma powstać dopiero w latach trzydziestych. Wzdłuż całej trasy linii nr 12 mieszka aktualnie 250 tysięcy osób.
Jak podaje Wiener Linien, a więc przedsiębiorstwo odpowiedzialne za rozwój oraz funkcjonowanie komunikacji miejskiej w stolicy Austrii, budowa nowej linii tramwajowej ma skrócić czas dojazdu z rejonu Taborstraße do stacji szóstej linii metra Dresdner Straße o połowę, z 18 do 9 minut.
Część trasy zostanie wykonana w standardzie zielonego torowiska. Wiedeńska spółka zapowiada także, że w ramach inwestycji zostanie posadzonych ponad 100 nowych drzew, przez co okolica trasy ma stać się jeszcze bardziej zielona.
Linia ma być gotowa jesienią przyszłego roku.
Drugim etapem budowy opisywanej trasy ma być odcinek od przystanku Traisengasse poprzez nowo planową dzielnicę w miejscu północno-zachodniego dworca oraz stacji kolejowej do ulicy Wallensteinstraße. Nowa dzielnica to 44 hektary powierzchni, na której do 2035 roku mają powstać mieszkania dla 16 tysięcy osób i ponad 4 tysiące miejsc pracy. Do tego zaplanowano stworzenie 10-hektarowego parku. Nordwestbahnhof do 1959 roku był stacją pasażerską, a od tego czasu służył jako stacja towarowa. Więcej o nowej dzielnicy można
przeczytać tutaj.