Partner serwisu
Komunikacja

Wiedeń zamawia kolejne tramwaje Flexity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
05-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-08-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Wiedeń zamawia kolejne tramwaje Flexity
fot. Wiener Linien
Miejski operator Wiener Linien skorzystał z prawa opcji na zakup kolejnych tramwajów Flexity Wien. Umożliwiała to umowa z 2015 roku podpisana wówczas z Bombardierem na dostawy 119 pojazdów. Kontrakt mógł być rozszerzony o kolejnych 37 wozów długości prawie 34 metrów. Miasto nie skorzysta na razie z całej opcji.

Pierwszy tramwaj Flexity Wien dotarł do Wiednia na początku 2018 roku. Pojazd musiał w pierwszej kolejności przejść restrykcyjne testy i przejechać określoną ilość kilometrów bez pasażerów, zanim został dopuszczony do eksploatacji w grudniu tego samego roku. Realizacja całego kontraktu nie obyła się bez problemów. W dwa lata po podpisaniu umowy w Wiedniu było zaledwie osiemnaście nowych tramwajów Flexity.

Wpływ na realizację kontraktu miał fakt, że Bombardier stracił kluczowego dostawcę, niezbędnego do realizacji całego kontraktu. Pociągnęło to konieczność przeprojektowania konstrukcji tramwaju dla Wiednia. Już wtedy Bombardier borykał się z problemami finansowymi, co utrudniało dalszy proces zakupowy. Dopiero przejęcie w 2021 roku niemieckiej firmy przez Alstom ożywiło produkcję. Nowy właściciel odpowiedział na opóźnienie w realizacji kontraktu rozbudowując hale produkcyjne i rozszerzając liczebność kadry. Tempo dostaw przyspieszyło i dzisiaj Wiedeń może pochwalić się już 81 nowymi tramwajami z zamówionych łącznie 119 wozów. Według pierwotnych założeń, realizacja umowy w zakresie podstawowym ma się zakończyć w 2026 roku. Całkowity koszt kontraktu to 562 mln euro.

Mimo początkowych problemów z umową, Wiedeń postanowił skorzystać z prawa opcji. Ogłoszono, że zakupionych od Alstomu zostanie kolejnych 27 tramwajów. Ich dostawy powinny płynnie wpisać się w realizację pierwotnego kontraktu, zatem pierwsze wozy z opcji spodziewane są w połowie 2025 roku, zaś ostatnie do końca 2026 r. Produkcja powinna w dalszym ciągu odbywać się w wiedeńskim zakładzie Alstomu. Dzięki temu w przyszłości Wiener Linien będzie mógł dokupić w ramach opcji jeszcze ostatnie 10 tramwajów.

Flexity to tramwaje w stu procentach niskopodłogowe. Każdy pojazd o długości 34 metrów oferuje miejsce dla 211 pasażerów. Nowe wozy zastępują we flocie miejskiego przewoźnika najstarsze tramwaje E2 z lat 1978-1990. Obecnie najnowsze Flexity można spotkać na liniach 6, 11, 18, 46, 49, 60 i 71. W przyszłym roku powinny pojawić się także na liniach D. , 1 i 43. – W ciągu najbliższych kilku lat będziemy dużo inwestować w rozwój naszej sieci tramwajowej. Aby móc realizować projekty rozbudowy infrastruktury, potrzeba oczywiście większej liczby pojazdów – mówi Gudrun Senk, Dyrektor ds. technicznych w Wiener Linien. Jak przekazuje przewoźnik dodatkowe tramwaje będą potrzebne do obsługi w przyszłości takich linii jak 27, 12 i 18. O budowie linii nr 12, która ruszyła z początkiem lipca bieżącego roku pisaliśmy tutaj.

Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Austria: Wiener Linien przejmuje rowery miejskie

Mobilność

Austria: Wiener Linien przejmuje rowery miejskie

Redakcja 14 października 2021

Do Wiednia trafi ponad 400 nowych autobusów od Mercedesa

Komunikacja

Do Wiednia trafi ponad 400 nowych autobusów od Mercedesa

Przemysław Farsewicz 23 kwietnia 2021

Wiedeń: Samochodów ubywa, sprzedaż biletów rośnie

Mobilność

Wiedeń: Samochodów ubywa, sprzedaż biletów rośnie

Łukasz Malinowski 03 kwietnia 2021

Jak Wiedeń walczy z pandemią koronawirusa?

Mobilność

Jak Wiedeń walczy z pandemią koronawirusa?

Łukasz Malinowski 20 marca 2021

Wiedeń. Bilety do muzeum lub na koncert za rezygnację z auta

Komunikacja

Wiedeń: Nowy Bombardier Flexity wozi pasażerów

Komunikacja

Wiedeń: Nowy Bombardier Flexity wozi pasażerów

Witold Urbanowicz 06 grudnia 2018

Zobacz również:

Austria: Wiener Linien przejmuje rowery miejskie

Mobilność

Austria: Wiener Linien przejmuje rowery miejskie

Redakcja 14 października 2021

Do Wiednia trafi ponad 400 nowych autobusów od Mercedesa

Komunikacja

Do Wiednia trafi ponad 400 nowych autobusów od Mercedesa

Przemysław Farsewicz 23 kwietnia 2021

Wiedeń: Samochodów ubywa, sprzedaż biletów rośnie

Mobilność

Wiedeń: Samochodów ubywa, sprzedaż biletów rośnie

Łukasz Malinowski 03 kwietnia 2021

Jak Wiedeń walczy z pandemią koronawirusa?

Mobilność

Jak Wiedeń walczy z pandemią koronawirusa?

Łukasz Malinowski 20 marca 2021

Wiedeń. Bilety do muzeum lub na koncert za rezygnację z auta

Komunikacja

Wiedeń: Nowy Bombardier Flexity wozi pasażerów

Komunikacja

Wiedeń: Nowy Bombardier Flexity wozi pasażerów

Witold Urbanowicz 06 grudnia 2018

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5