Zarząd Transportu Metropolitalnego częściowo rozstrzygnął przetarg na obsługę połączeń komunikacyjnych na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii do 2029 r. Wskazano wykonawców w 2 z 7 części.
Przedmiotem zamówienia sektorowego jest świadczenie usług autobusowego transportu publicznego. Zamówienie jest podzielone na siedem części. Przewoźnicy mogą startować w maksymalnie dwóch częściach. – To największy przetarg w historii Zarządu Transportu Metropolitalnego i jeden z największych w kraju, jeśli chodzi o branżę transportową. Projekt obejmuje 166 milionów wozokilometrów i ponad 300 autobusów – mówi Małgorzata Gutowska, dyrektor ZTM. Metropolia przeznacza na ten cel 1,365 mld zł.
Oferty
poznaliśmy przed połową listopada. Na razie ZTM rozstrzygnął postępowanie w dwóch częściach. Wpierw 14 grudnia zamawiający wskazał zwycięzcę w segmencie Wschód B (II), który obejmuje Będzin, Bobrowniki, Bytom, Czeladź, Dąbrowa Górnicza, Katowice, Łazy, Mierzęcice, Ożarowice, Piekary Śląskie, Psary, Siemianowice Śląskie, Siewierz, Sławków, Sosnowiec, Świerklaniec, Tarnowskie Góry, Wojkowice. W sumie, w okresie od 2022 do 2029 r. przewidziano 28 774 914 wozokm z podziałem na trzy typy pojazdów – z możliwością zmniejszenia w każdym roku o 15%.
Wygrał tu PKS Grodzisk Mazowiecki z ofertą na kwotę 185,8 mln zł brutto. Wykonawca ten pokonał droższe konsorcjum LZ Lazar, PKS Południe, Irex, Meteor, Irex-1 i Irex-2.
Przed Wigilią – 23 grudnia – poznaliśmy zwycięzcę w segmencie Zachód B (I), obejmującym Bytom, Gierałtowice, Gliwice, Knurów, Ornontowice, Orzesze, Pilchowice, Pyskowice, Ruda Śląska, Sośnicowice, Tarnowskie Góry, Toszek, Tworóg, Wielowieś, Zabrze, Zbrosławice. W sumie, w okresie od 2022 do 2029 r. przewidziano 25 733 836 wozokm z podziałem na cztery typy pojazdów – z możliwością zmniejszenia w każdym roku o 15%.
W tej części wygrało konsorcjum firm Kłosok i Nowak Transport z ofertą na kwotę 186,9 mln zł brutto. Wykonawca w tym zadaniu nie miał konkurencji.