Partner serwisu
Prawo & Finanse

Wielomilionowy problem Wałbrzycha

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
25-03-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Wielomilionowy problem Wałbrzycha
fot. Solaris Bus & Coach
Wałbrzych otrzymał cztery oferty na obsługę komunikacji miejskiej przez okres ośmiu lat. Sęk w tym, że każda z nich przekracza budżet samorządu. Najtańsza z nich o prawie… 300 milionów złotych. Na razie nie wiemy, co zrobi miasto

Wałbrzych prowadzi duży przetarg na obsługę komunikacji miejskiej przez okres 8 lat. W postępowaniu właśnie minął termin otwarcia ofert, przez co wiemy, że realizacją zamówienia zainteresowane są cztery podmioty, choć wartość każdej oferty znacznie przekracza budżet samorządu.

Najtańszą ofertę złożyło Śląskie Konsorcjum Autobusowe, które już obecnie obsługuje wałbrzyską komunikację miejską. W jego skład wchodzi pięć podmiotów a więc Benedykt Nowak Nowak Transport, jako lider konsorcjum oraz PKS Południe, TRANSGÓR, Kłosok oraz Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec. Konsorcjum wyceniło ośmioletnią obsługę komunikacji miejskiej na prawie 781 mln złotych brutto, z czego zakres podstawowy to niespełna 710 mln złotych brutto.

Kolejna oferta, autorstwa Relobus Transport Polska, a więc dawnego autobusowego oddziału Arrivy, opiewa na 816 mln złotych brutto, z czego niecałe 742 mln złotych brutto za zamówienie podstawowe. Realizacji przewozów chce się również podjąć spółka Dolnośląskie Przewozy Autobusowe, wyceniająca całość zamówienia na 1,055 mld złotych brutto oraz niewiele ponad 959 mln złotych brutto za zamówienie podstawowe. Najdroższą ofertę złożyła spółka Fanlogic, która wyceniła przedmiot zamówienia na 1,171 mld złotych brutto, przy 1,064 mld złotych za zamówienie podstawowe.

Budżet samorządu na to zadanie to 434,51 mln złotych (zapewne za zamówienie podstawowe, choć zamawiający nie sprecyzował tej informacji).

Przypomnijmy, że zamówienie dotyczy przewozów autobusowych przez osiem lat, gdzie praca przewozowa wyniesie co najmniej 39 mln wozokilometrów.

Wykonawca ma świadczyć usługę za pomocą 62 autobusów, z czego 20 autobusów to pojazdy zasilane wodorem, które Wałbrzych zakupił w ubiegłym roku. Pozostałe autobusy mają być napędzane Olejem Napędowym i mają należeć do wykonawcy. Z 42 pojazdów spalinowych, 27 to autobusy o długości 12 metrów, natomiast 15 to autobusy przegubowe, 18-metrowe. Ponadto miasto przekaże także zamawiającemu 6 własnych autobusów spalinowych o długości 12 metrów, które będą użytkowane do czasu dostawy wszystkich 20 autobusów wodorowych (druga transza dostaw tych pojazdów, przewidziana na sierpień 2025 roku, opiewa właśnie na 6 autobusów).

W trakcie trwania postępowania pojawiło się sporo zmian specyfikacji warunków zamówienia i zmian umownych. Wałbrzych usunął jeden z wymogów dotyczących technicznych wymogów udziału w postępowaniu. Do tej pory potencjalni oferenci musieli się wykazać doświadczeniem w ciągu pięciu ostatnich lat zrealizowały bądź realizują usługi przewozu osób w publicznym transporcie zbiorowym jako operatorzy przez okres co najmniej 24 miesięcy, a same usługi są warte co najmniej 40 mln złotych brutto oraz musieli dysponować łącznie 42 autobusami zasilanymi Olejem Napędowym. Ostatecznie skreślono wymóg posiadania takiej liczby autobusów.

Zmienił się także okres długości umowy, który zwiększono o jeden miesiąc, do 104 miesięcy, choć bez zmian pozostał okres świadczenia przewozów, wciąż określony na 96 miesięcy. Wałbrzych zrezygnował też z konkretnej daty rozpoczęcia usług przewozowych, którą do tej pory był 1 listopada bieżącego roku, na rzecz określenia, że okres przygotowawczy, od zawarcia umowy do rozpoczęcia przewozów, ma wynieść 8 miesięcy. Potencjalni oferenci wskazywali jednak, że czas niezbędny do wyprodukowania 42 autobusów (tyle musi przygotować operator) to około roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wałbrzych szuka miejskiego przewoźnika. Na 8 lat

Prawo & Finanse

Wałbrzych z umową na autobusy wodorowe. Czy będzie ich 45?

Komunikacja

Wałbrzych ponawia przetarg na autobusy zasilane wodorem

Komunikacja

Tylko jedna oferta na 20 “wodorowców” dla Wałbrzycha

Komunikacja

Wałbrzych chciał zawiesić komunikację na święta

Przestrzeń

Wałbrzych chciał zawiesić komunikację na święta

Witold Urbanowicz 09 kwietnia 2020

Zobacz również:

Wałbrzych szuka miejskiego przewoźnika. Na 8 lat

Prawo & Finanse

Wałbrzych z umową na autobusy wodorowe. Czy będzie ich 45?

Komunikacja

Wałbrzych ponawia przetarg na autobusy zasilane wodorem

Komunikacja

Tylko jedna oferta na 20 “wodorowców” dla Wałbrzycha

Komunikacja

Wałbrzych chciał zawiesić komunikację na święta

Przestrzeń

Wałbrzych chciał zawiesić komunikację na święta

Witold Urbanowicz 09 kwietnia 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5