Wkrótce zostanie oddana do użytku nowa trasa tramwajowa przez Dolny Mokotów do Wilanowa. To ok. 7 km nowego torowiska, szybszy i sprawniejszy dojazd do Śródmieścia i innych rejonów Warszawy. Oddanie do użytku nowej trasy sprawia, że swoją trasę zmienią nie tylko linie tramwajowe lecz również autobusowe. Poniżej pełna lista zmian.
To jedna z największych inwestycji tramwajowych w Polsce. Nowa trasa połączy intensywnie rozbudowującą się w ostatnich latach część Wilanowa oraz osiedla zlokalizowane wzdłuż ulic Jana III Sobieskiego i Belwederskiej z trasą wzdłuż ulicy Puławskiej i Marszałkowskiej. Otwarcie nowej trasy usprawni komunikację w tej części miasta, dlatego wprowadzimy zmiany w układzie linii tramwajowych i autobusowych obsługujących Śródmieście, Dolny i Górny Mokotów, Wilanów oraz Ursynów.
Sprawniej do centrum
Tramwaje dojadą w głąb intensywnie zabudowującego się rejonu Warszawy, a trasa prowadzi przez obszary o gęstej zabudowie mieszkaniowej, dlatego efektywniejsze i sprawniejsze połączenia tramwajowe zastąpią część dotychczasowych linii autobusowych, których trasy pokrywają się z nową trasą tramwajową. Zapewnimy dojazd do tramwajów z osiedli, które nie są położone bezpośrednio przy nowej trasie – m.in. osiedla Bernardyńska oraz Zawodzia, Zawad i Kępy Zawadowskiej. Niektóre zmiany obejmą również Powiśle, Powsin oraz Ursynów a nawet Wawer (autobusy linii 319 będą kursowały przez cały dzień) – będą one wynikały właśnie z korekt w Wilanowie.
Połączenia na trasie do Wilanowa będą oparte o trzy linie tramwajowe – 14, 16 i 19, które łącznie zapewnią częstotliwość kursowania co 2 minuty w godzinach szczytu, co 3 minuty poza godzinami szczytu i co 4 minuty w weekendy. Te trzy linie zastąpią również linie autobusowe łączące Śródmieście z Dolnym Mokotowem i Wilanowem – 501, 519 i 522, oferując w godzinach szczytu ok. 30 kursów (zamiast dotychczasowych 16 autobusowych) i ok. 6 tys. miejsc w tramwajach (zamiast dotychczasowych ok. 2 tys. w autobusach). Po wprowadzeniu priorytetów dla tramwajów w sygnalizacji świetlnej dojazd z Miasteczka Wilanów do Śródmieścia zajmie poniżej 30 minut.
Wprowadzanie nowych tras będzie rozłożone w czasie – z chwilą otwarcia trasy na tory wyjadą tramwaje linii 14 i 16 a przestaną jeździć 35; w kolejnym etapie zakończy się kursowanie autobusów linii 522 oraz 519 na trasie skróconej, między Śródmieściem i Wilanowem. Zasadnicze zmiany zostaną wprowadzone po kilkunastu dniach od uruchomienia tramwajów. Nadal będą się toczyły prace przy odtwarzaniu i budowie ulic, co także będzie miało wpływ na bieżący układ komunikacyjny i niektóre autobusy pojadą trasami objazdowymi. „Dziewiętnastka” pojawi się na przystankach po otwarciu odcinka trasy do pętli Stegny.
Dwanaście nowych przystanków
Nowa trasa rozpoczyna się przy skrzyżowaniu ulicy Puławskiej i Goworka. Tramwaje zjeżdżają w dół warszawskiej skarpy ulicami Goworka i Spacerową – ten odcinek jest już oddany do ruchu, tramwaje linii 11 jadą tędy do ulicy J. Gagarina i nią do przystanku Sielce przy Czerniakowskiej. Nowe połączenie cieszy się dużą popularnością, w dzień powszedni z odcinka trasy „jedenastki” na ulicach J. Gagarina, Spacerowej i Goworka korzysta ok. 7 tys. osób. W kierunku Miasteczka Wilanów składy od skrzyżowania ulic Belwederskiej, Spacerowej i J. Gagarina pojadą prosto ulicami Belwederską, Jana III Sobieskiego i Aleją Rzeczypospolitej do przystanku końcowego o nazwie Miasteczko Wilanów u zbiegu alei Rzeczypospolitej i ulicy A. Branickiego. W drodze do Wilanowa tramwaj zatrzyma się na 12 nowych przystankach. Przewidziany czas przejazdu po zakończeniu całej inwestycji będzie krótszy niż dla autobusowej linii przyspieszonej dzięki sterowaniu sygnalizacja świetlną i zastosowanym priorytetom na skrzyżowaniach.
Oto zmiany w układzie komunikacyjnym
Uwaga! Brak informacji o jakiejś linii oznacza, że jej trasa nie zmieni się. Pochyłymi literami wyróżniono nowe trasy lub korekty przebiegu trasy linii.
TRAMWAJE
LINIA 14 „Czternastka” wróci do Wilanowa po ponad 50 latach. Zapewni dojazd do stacji metra Politechnika oraz na Ochotę.
14: BANACHA – S. Banacha – Grójecka – pl. G. Narutowicza – Filtrowa – L. Krzywickiego – Nowowiejska – pl. Zbawiciela – Marszałkowska – pl. Unii Lubelskiej – Puławska – Goworka – Spacerowa – Belwederska – Jana III Sobieskiego – al. Rzeczypospolitej – MIASTECZKO WILANÓW
LINIA 16 Powrót na warszawskie ulice linii o tym numerze. To będzie podstawowa linia na całej nowej trasie do Wilanowa – połączy Wilanów ze ścisłym centrum Warszawy oraz Bielanami. Tramwaje dowiozą pasażerów na ulicę Marszałkowską, gdzie będzie możliwość przesiadki do pojazdów WTP na ciągach poprzecznych – w Alejach Jerozolimskich, na ulicy Świętokrzyskiej oraz w al. Solidarności. Ułatwi także korzystanie z połączeń kolejowych – metra i kolei aglomeracyjnych. Tramwaje będą kursowały z wysoką częstotliwością, co 4 minuty w godzinach szczytu co oznacza ok. 3 tys. miejsc na trasie do centrum; trzy razy więcej niż w autobusach linii 522. Na Bielanach, Żoliborzu oraz w Śródmieściu linia 16 zastąpi linię 35.
16: PIASKI – W. Broniewskiego – al. Jana Pawła II – Stawki – gen. W. Andersa – pl. Bankowy – Marszałkowska – pl. Unii Lubelskiej – Puławska – Goworka – Spacerowa – Belwederska – Jana III Sobieskiego – al. Rzeczypospolitej – MIASTECZKO WILANÓW
Połowa kursów realizowanych na trasie skróconej do ulicy Stawki: MURANOWSKA – gen. W. Andersa – … – MIASTECZKO WILANÓW
LINIA 19 I to również będzie powrót linii o tym numerze. Linia tramwajowa 19 zostanie uruchomiona wraz z oddaniem do użytku odcinka trasy od ulicy Jana III Sobieskiego przez ulicę św. Bonifacego do pętli Stegny (co ma nastąpić w wakacje przyszłego roku). Wraz z linią 33 będzie stanowiła główny dojazd z Bielan i Żoliborza w al. Jana Pawła II. Różnić się będzie w końcowym odcinku trasy – linia 33 będzie obsługiwać, jak obecnie, odcinek ulicy Wólczyńskiej, a tramwaje 19 wyruszą z Nowego Bemowa (gdzie zastąpią linię 35).
19: NOWE BEMOWO – Powstańców Śląskich – al. W. Reymonta – W. Broniewskiego – al. Jana Pawła II – T. Chałubińskiego – al. Niepodległości – Nowowiejska – pl. Zbawiciela – Marszałkowska – pl. Unii Lubelskiej – Puławska – Goworka – Spacerowa – Belwederska – Jana III Sobieskiego – św. Bonifacego – STEGNY
Częstotliwość kursowania: 8 / 12 / 15
LINIA 35 Likwidacja linii – zastąpienie przez inne linie, głównie linię 16.
AUTOBUSY
LINIA 107 Miasto skieruje autobusy linii 107 na trasę wzdłuż al. gen. W. Sikorskiego i al. Wilanowskiej do stacji metra Wilanowska. Jej rolą na tym odcinku będzie zapewnienie dojazdu do najbliższej stacji metra osiedlom położonym po obu stronach al. gen. W. Sikorskiego. Na ulicy Gołkowskiej będą natomiast kursowały autobusy linii 108 (na nowej trasie), 130 (nowa linia) oraz 162.
107: ESPERANTO – M. Anielewicza – Smocza (powrót: Smocza – Dzielna – Okopowa – M. Anielewicza) – Nowolipki – gen. W. Andersa – pl. Bankowy – Senatorska – Wierzbowa – pl. marsz. J. Piłsudskiego – Królewska – Mazowiecka (powrót: Mazowiecka – Królewska – Marszałkowska – pl. Bankowy) – pl. Powstańców Warszawy – Szpitalna – Krucza – Piękna – Górnośląska – Myśliwiecka – Łazienkowska – Czerniakowska – Chełmska – Bobrowiecka – L. van Beethovena – al. W. Witosa – al. gen. W. Sikorskiego (powrót: al. gen W. Sikorskiego – Jana III Sobieskiego – L. van Beethovena – Bobrowiecka) – al. Wilanowska – METRO WILANOWSKA
Częstotliwość kursowania: 15 / 15 / 20
LINIA 108 Skierowanie linii 108 przez ulicę Gołkowską skróci podróż z Siekierek w kierunku Stegien. W relacji z Siekierek przez ulicę Gołkowską do św. Bonifacego, linia 108 zastąpi linię 164. Na ulicy Augustówka autobusy linii 108 zastąpią 163 na nowej trasie, a odcinek do stacji metra Wilanowska będzie również obsługiwany przez linię 163. Uwaga, z powodu prac drogowych na ulicy św. Bonifacego oraz przebudową pętli Stegny, do czasu oddania ich do użytku, autobusy będą kursowały na trasie zmienionej.
108: PL. TRZECH KRZYŻY – Książęca – Rozbrat – Myśliwiecka – Szwoleżerów – Czerniakowska – Bartycka – Gościniec – Polska – Antoniewska – Augustówka – R. Statkowskiego – Gołkowska – Powsińska – św. Bonifacego – STEGNY
Częstotliwość kursowania: 20 / 20 / 30
LINIA 130 Nowa linia 130 będzie połączeniem, które obejmie ulicę dotychczas nieobsługiwana przez autobusy – L. Idzikowskiego. To będzie najprostszy dojazd do nowej trasy tramwajowej oraz tramwajów na ulicy Puławskiej i linii metra M1 dla osiedli położonych wzdłuż ulicy L. Idzikowskiego oraz os. Bernardyńska a także będzie nowym połączeniem wewnątrz dzielnicy.
130: METRO WILANOWSKA – Puławska – L. Idzikowskiego – Gołkowska – R. Statkowskiego – Augustówka – EC SIEKIERKI
Częstotliwość kursowania: 15 / 20 / 20
LINIA 131 Autobusy linii 131 nie będą kursowały odcinkiem trasy, który przejęły tramwaje linii 11 czyli od Sielc przez ulicę J. Gagarina, Spacerową, Goworka, L. Waryńskiego i Marszałkowską do linii metra M1 i centrum miasta. Zamiast tego pojadą ulicą Czerniakowską, przez Powiśle i pl. Trzech Krzyży do Alej Jerozolimskich. W połączeniu Powiśla ze Śródmieściem zastąpią linię 517. Zachowane zostaną wydłużone kursy linii do Wilanowa.
LINIA 139 O skierowanie autobusów linii 139 do najbliższej stacji metra oraz do szkoły przy ulicy M. Zaruby postulowali mieszkańcy oraz radni dzielnicy Ursynów. I tak, autobusy linii 139 razem z 239 na nowej trasie przejadą przez osiedle Powsin (wzdłuż ulicy Przyczółkowej), a następnie ulicą S. Korbońskiego dojadą do stacji metra na Kabatach. Połączenie Powsina z Wilanowem oraz al. Wilanowską (i stacją metra) zapewnią autobusy linii 519 i 251.
139: OGRÓD BOTANICZNY – Prawdziwka – Borowa – Warszawska – Ł. Drewny – Przyczółkowa (przejazd przez osiedle Powsin) – Ł. Drewny – S. Korbońskiego – M. Rosnowskiego – Relaksowa – Wąwozowa – al. KEN – OS. KABATY
Częstotliwość kursowania: 30 / 30 / 30
LINIA 163 Linia 163 przejmie od 263 rolę podstawowej linii dla północnego odcinka ulicy Sytej i osiedli mieszkaniowych na Zawadach. Autobusy będą kursowały codziennie. Umożliwią mieszkańcom tych rejonów dojechanie do nowej trasy tramwajowej w dwóch miejscach – na północy przy ulicy Nałęczowskiej oraz na południu przy A. Branickiego, jak też do linii metra w dwóch miejscach – na północy do stacji Wilanowska oraz na południu do stacji Imielin. Zapewnią też połączenie Wilanowa z Ursynowem. Autobusy linii 163 wspólnie ze 164 będą podstawową obsługą wschodniej części dzielnicy Wilanów. Połączenie Zawad z centrum Wilanowa będzie realizowane przez linię 263 na nowej trasie. Uwaga, z powodu prac drogowych na ulicy św. Bonifacego i Jana III Sobieskiego, do czasu oddania ich do użytku, autobusy będą kursowały na trasie zmienionej.
163: METRO WILANOWSKA – al. Wilanowska – al. gen. W. Sikorskiego – św. Bonifacego –Jana III Sobieskiego – Nałęczowska – Augustówka – Zawodzie – Kobylańska – Tuzinowa – Syta – Z. Vogla –A.Branickiego – F. Płaskowickiej – Cynamonowa – Indiry Gandhi – Dereniowa – J. Ciszewskiego – CENTRUM ONKOLOGII (powrót: rtm. W. Pileckiego – Indiry Gandhi)
Częstotliwość kursowania: 15 / 15 / 15
LINIA 164 Linia 164 będzie pełniła rolę podstawowego połączenia dla południowego odcinka ulicy Sytej oraz Kępy Zawadowskiej – pozwoli mieszkańcom tych rejonów dojechać do nowej trasy tramwajowej oraz do stacji metra Wilanowska. Autobusy linii 164 wspólnie z 217 i 251 będą obsługiwały osiedla położone wzdłuż al. Wilanowskiej. Dodatkowe kursy przez ulicę Calową, będą realizowane na trasie skróconej z pętli w Wilanowie. Połączenie Siekierek i os. Bernardyńska ze Stegnami przejmie linia 108.
164: KĘPA ZAWADOWSKA – Bruzdowa – Metryczna – Syta – Z. Vogla – Przyczółkowa – al. Wilanowska – METRO WILANOWSKA
Dodatkowe kursy na trasie skróconej: WILANÓW – Przyczółkowa – Syta – Z. Vogla – Metryczna – Bruzdowa – Prętowa – Sągi – Calowa – Bruzdowa – Metryczna – Z. Vogla – Przyczółkowa – WILANÓW
LINIA 192 Dwie ursynowskie linie lokalne 192 i 239 połączymy w jedną linię 192. Autobusy linii 192 zostaną wycofane z odcinka trasy do stacji metra Wilanowska, na którym liczba korzystających pasażerów jest minimalna.
192: OS. KABATY – al. KEN – Wąwozowa – J. Rosoła – Przy Bażantarni – al. KEN – Belgradzka – F. M. Lanciego – F. Płaskowickiej – rtm. W. Pileckiego – Indiry Gandhi – Cynamonowa – J. Ciszewskiego – al. KEN – S. Herbsta – rtm. W. Pileckiego – Poleczki (powrót: Poleczki – Puławska – E. Romera – S. Herbsta) – Taneczna – Krasnowolska – KRASNOWOLA
W święta kursowanie na trasie skróconej: URSYNÓW PŁD. – al. KEN – … – KRASNOWOLA
LINIA 200 Likwidacja linii – zastąpienie przez inne linie, głównie linię 251.
LINIA 239 Obecną trasę linii 239 przejmie linia 192, a 239 zastąpi w Wilanowie obecną linię 264. Autobusy 239 razem ze 139 będą obsługiwały osiedle Powsin (wzdłuż ulicy Przyczółkowej), a następnie przez ulicę S. Korbońskiego pojadą do stacji metra na Kabatach. Na wspólnym odcinku linie 139 i 239 będą oferowały łącznie częstotliwość kursowania co 15 minut. Połączenie Powsina z Wilanowem oraz przez al. Wilanowską ze stacją metra Wilanowska oferować będą linie 251 i 519. W kursach szkolnych autobus 239 dojedzie do przystanku Waflowa.
239: KĘPA OKRZEWSKA – Okrzeszyn – Wiechy – Rosochata – Przyczółkowa – Ł. Drewny – S. Korbońskiego – M. Rosnowskiego – Relaksowa – Wąwozowa – al. KEN – OS. KABATY
Częstotliwość kursowania: 30 / 30 / 30
LINIA 251 Autobusy 251 pozostaną na obecnej trasie. Wybrane kursy realizowane będą na trasie wydłużonej do krańca PAŃSKA w Konstancinie-Jeziornie w zastępstwie za likwidowaną linię 200.
251: CH STARA PAPIERNIA – al. Wojska Polskiego – Mirkowska – Bielawska – Warszawska – Ł. Drewny – Przyczółkowa – al. Wilanowska – METRO WILANOWSKA
Wybrane kursy: KONSTANCIN-JEZIORNA (PAŃSKA) – Długa – B. Prusa – marsz. J. Piłsudskiego – Wierzejewskiego – marsz. J. Piłsudskiego – al. Wojska Polskiego – Mirkowska – Bielawska Warszawska – Ł. Drewny – Przyczółkowa – al. Wilanowska – METRO WILANOWSKA
Częstotliwość kursowania: 30 / 30 / 30
LINIA 263 Nowa trasa linii – przejęcie dotychczasowej roli linii 163 czyli zapewnienie połączenia Zawad z przystankiem Wilanów.
263: WILANÓW – Przyczółkowa – Z. Vogla – Syta – OCZYSZCZALNIA „POŁUDNIE”
Częstotliwość kursowania: 60 / 60 / 60
LINIA 264 Likwidacja linii. Zastąpienie przez linię 239 i skierowanie do stacji metra Kabaty
LINIA 339 Likwidacja linii. Autobusy linii 339 kursujące z niską częstotliwością zastąpią 139, 239, 251 i 519 jeżdżące częściej, lepiej dopasowane do potrzeb większości pasażerów.
LINIA 379 Likwidacja linii. Połączenie Miasteczka Wilanów z centrum dzielnicy Wilanów zapewnią tramwaje z przesiadką do autobusów kursujących al. Wilanowską.
LINIA 501 Likwidacja linii – zastąpią ją linie tramwajowe 14, 16 i 19, które będą zapewniały połączenia Miasteczka Wilanów, Stegien i Dolnego Mokotowa z ulicą Marszałkowska, Dworcem Centralnym, stacjami metra Politechnika (linia M1), Centrum (linia M1) oraz Świętokrzyska (linie M1 i M2). Połączenia tramwajowe będą również oferowały wyższą częstotliwość kursowania, niż dotychczas trzy linie autobusowe (czyli 501, 519 i 522) obsługujące Wilanów oraz trzykrotnie większą liczbę miejsc dla pasażerów (ok. 6 tys. miejsc zamiast 2 tys. w godzinach szczytu).
LINIA 517 Obsługę połączenia Powiśla (rejonu ulicy Rozbrat) z centrum przejmą autobusy linii 131 na nowej trasie. Jednocześnie zostanie zwiększona częstotliwość kursowania autobusów w godzinach popołudniowego szczytu.
517: URSUS-NIEDŹWIADEK – Orląt Lwowskich – M. Keniga – Warszawska – Władysława Jagiełły – Lalki – Cierlicka – T. Kościuszki – M. Spisaka – Kompanii „Kordian” – K. Pużaka – W. Sławka – Dzieci Warszawy – Ryżowa – Kleszczowa – Łopuszańska – Aleje Jerozolimskie – ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały” – Kopińska – Grójecka – pl. A. Zawiszy – Aleje Jerozolimskie – Bracka – PL. TRZECH KRZYŻY (powrót: Nowy Świat)
Częstotliwość kursowania: 7,5-10 /15 / 15
LINIA 518 Wprowadzona zostanie niewielka korekta trasy linii 518 w Śródmieściu, której rola w obsłudze połączenia zachodniej Białołęki z centrum jest niewielka (podstawowo połączenie to zapewniają tramwaje i autobusy z przesiadką do linii metra M1).
518: NOWODWORY – Światowida – Hanki Ordonówny – Odkryta – Nowodworska – Mehoffera – Świderska – Porajów – Myśliborska – Światowida – Modlińska – al. Armii Krajowej – J. Słowackiego (powrót: J. Słowackiego – Włościańska – Żelazowska – al. Armii Krajowej) – pl. T.W. Wilsona – A. Mickiewicza – gen. W. Andersa – Muranowska – Bonifraterska – pl. Krasińskich – Miodowa – Senatorska – pl. Bankowy – al. Solidarności – Bielańska – BIELAŃSKA (powrót: Bielańska – Senatorska)
Dodatkowe kursy jednokierunkowe na trasie skróconej: NOWODWORY – … – J. Słowackiego – METRO MARYMONT
LINIA 519 Linia 519 na Dolnym Mokotowie i w Śródmieściu zostanie zastąpiona przez linie tramwajowe. Będzie bezpośrednim połączeniem Powsina z Wilanowem, nową trasą tramwajową i stacją metra Wilanowska
519: POWSIN-PARK KULTURY – Opieńki – Przekorna – Przyczółkowa – al. Wilanowska – METRO WILANOWSKA
Częstotliwość kursowania: 30 /30 / 30
LINIA 520 Niewielka korekta trasy linii 520 w Śródmieściu ma na celu skrócenie odcinka trasy przebiegającego wzdłuż linii metra M1 i linii tramwajowych, na którym zainteresowanie pasażerów linią autobusową jest niewielkie.
520: MARYSIN – Korkowa – Stepowa – Okularowa – Marsa – Ostrobramska – al. Stanów Zjednoczonych – most Łazienkowski – al. Armii Ludowej – L. Waryńskiego – Marszałkowska – Aleje Jerozolimskie – DW. CENTRALNY
Częstotliwość kursowania: 10 /15 / 15
LINIA 522 Likwidacja linii – zastąpią ją linie tramwajowe 14, 16 i 19, które będą zapewniały połączenia Miasteczka Wilanów, Stegien i Dolnego Mokotowa z ulicą Marszałkowska, Dworcem Centralnym, stacjami metra Politechnika (linia M1), Centrum (linia M1) oraz Świętokrzyska (linie M1 i M2). Połączenia tramwajowe będą również oferowały wyższą częstotliwość kursowania, niż dotychczas trzy linie autobusowe (czyli 501, 519 i 522) obsługujące Wilanów oraz trzykrotnie większą liczbę miejsc dla pasażerów (ok. 6 tys. miejsc zamiast 2 tys. w godzinach szczytu).
LINIA E-2 Warszawski ZTM przewiduje, że większość pasażerów podróżujących ulicą Jana III Sobieskiego wybierze połączenia tramwajowe, dlatego autobusy linii E-2 będą kursowały jedynie w szczycie porannym, kiedy liczba pasażerów jest największa. Autobusy E-2 zapewnią bezpośredni dojazd z Wilanowa i Dolnego Mokotowa aż do pl. Zamkowego. Przez cały tydzień bez zmian będą kursowały autobusy linii 116.
E-2: WILANÓW – Przyczółkowa – al. Wilanowska – Jana III Sobieskiego – Belwederska – Aleje Ujazdowskie – pl. Trzech Krzyży – Nowy Świat – Krakowskie Przedmieście – Miodowa – Kapucyńska – al. Solidarności – PL. BANKOWY (powrót: Senatorska)
Częstotliwość kursowania (szczyt poranny): 10
LINIE 724 i 742 Wprowadzone zostanie niewielkie skrócenie tras linii 724 i 742 aby przyspieszyć dojazd do stacji metra mieszkańcom miejscowości podwarszawskich. Bezpośrednie połączenie Powsina (ulicy Przyczółkowej) z najbliższą stacją metra (Kabaty) zapewnią autobusy linii 139 i 239.
724, 742: PIASECZNO (GERBERA) , GÓRA KALWARIA (RYNEK) – … – Warszawska – Ł. Drewny – S. Korbońskiego – M. Rosnowskiego – Relaksowa – Wąwozowa – al. KEN – OS. KABATY
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.