Warszawska Kolej Dojazdowa opublikowała statystyki liczby przewiezionych pasażerów. W I półroczu 2019 r. podróżnych było 1,88% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Spółka dobre wyniki wyjaśnia poprawą oferty przewozowej oraz zmianom taryfowym.
Pomimo, iż w 2018r. Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. odnotowała najlepszy wynik przewozowy w historii swojej działalności (od 2001 r.), to w I półroczu 2019 r. z usług WKD skorzystało o 81 325 osób więcej niż w analogicznym okresie 2018 r. Dzięki temu w I połowie 2019 r. spółka przewiozła 4 403 373 pasażerów, osiągając w ten sposób 1,88-proc. wzrost liczby przewiezionych pasażerów.
Wzrost pasażerów na linii WKD w I półroczu 2019 r. to efekt rozbudowy od grudnia 2018 r. oferty przewozowej o dodatkowe pociągi w porze popołudniowego szczytu komunikacyjnego w dni powszednie (13 obieg taboru), który – jak przekonuje spółka –w połączeniu z wysoką punktualnością i niezawodnością kursowania pociągów WKD, w zdecydowanym stopniu przyczynił się do osiągniętego rezultatu w przewozach pasażerskich.
Nie bez znaczenia było również uatrakcyjnienie oferty taryfowej i biletowej kierowanej do poszczególnych grup podróżnych, która miała miejsce głównie w drugiej połowie 2018, tj. zniesienie ograniczenia czasowego dla preferencyjnych przejazdów dla seniorów, wprowadzenie bezpłatnego przewozu roweru w weekendy i święta oraz wdrożenie nowych zasad podróżowania w ramach biletów miejskich na obszarze miast: Podkowy Leśnej i Pruszkowa.