Warszawska Kolej Dojazdowa prowadzi przetarg na projekt przebudowy linii i dobudowy drugiego toru na 7-kilometrowym odcinku między Podkową Leśną a Grodziskiem Mazowieckim. Na brak ofert spółka narzekać nie może. Wystartowało aż osiem firm z ofertami na kwoty od 2,95 mln zł do 5,83 mln zł brutto.
Przedmiotem przetargu jest opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla modernizacji infrastruktury i budowy drugiego toru linii kolejowej nr 47 na odcinku od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego. Zadaniem wykonawcy będzie też uzyskanie wszelkich uzgodnień i zgód, opracowanie materiałów do przetargu budowlanego oraz w ramach opcji sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją prac.
Odcinek, na którym będą prowadzone prace, liczy ok. 7 km, znajdują się na nim dwie stacje oraz sześć przystanków osobowych. Obecnie stanowi on wąskie gardło. Efektem planowanej inwestycji ma być m.in. skrócenie czasu przejazdu, zwiększenie przepustowości szlaku, zwiększenie bezpieczeństwa, racjonalizacja kosztów eksploatacji i działalności przewozowej (związanych m.in. usuwaniem skutków powstających opóźnień pociągów).
Nie przewidziano przebudowy na stacji Podkowa Leśna Główna. Spore zmiany nastąpią natomiast na przystanku Podkowa Leśna Zachodnia, który będzie zlokalizowany przez rozgałęzieniem linii do Milanówka. Pociągi jadące do i z Milanówka oraz Grodziska Mazowieckiego będą zatrzymywać się na tych samych dwóch peronach jednokrawędziowych. Przewidziano też na całej linii optymalizację geometrii trasy oraz wymianę obiektów inżynieryjnych.
Wczoraj (15 marca) minął termin składania ofert. Wystartowało w sumie osiem firm. Najtańszą propozycję złożyła firma Aecom Polska, która zaproponowała 2,95 mln zł brutto. Transprojekt Gdański proponuje 3,44 mln zł brutto, Multiconsult Polska 3,53 mln zł brutto, Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu – 3,85 mln zł brutto, Mosty Katowice –3,87 mln zł brutto, TPF z Warszawy – 4,20 mln zł brutto, Schuessler-Plan Inżynierzy – 4,63 mln zł brutto. Najdroższa propozycja należy do Torprojektu, który zaproponował 5,83 mln zł. Ta firma jako jedyna przekroczyła budżet określony na 4,84 mln zł brutto.
O wyborze zdecydują cena (60%), termin realizacji zamówienia w zakresie koncepcji programowo-przestrzennej oraz uzyskania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej (30%) oraz doświadczenie zawodowe kluczowego personelu (10%). Wszystkie firmy, za wyjątkiem TPF, zaproponowały skrócenie pierwszego etapu o 21 dni, a czterech innych podetapów o 31 dni.
W sumie na realizację zamówienia przeznaczono 380 dni. Jeśli WKD skorzysta z opcji, to projektant będzie pełnił nadzór autorski w terminie nie dłuższym niż 1370 dni kalendarzowych od zawarcia umowy podstawowej. Oznacza to, że WKD zakłada, że prace budowlane zakończą się po niemal czterech latach od rozpoczęcia projektowania. – Dokumentacja projektowa wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i zezwoleniami powinna zostać opracowana w latach 2019–2020, aby na jej podstawie niezwłocznie przystąpić do procesu budowlanego –
wyjaśnia Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy WKD.
mat. WKD