Przy okazji zakończonej budowy drugiego toru do Grodziska Mazowieckiego i przebudowy stacji Radońska wybudowano dodatkowe tory odstawcze. W najbliższych latach WKD planuje kolejne inwestycje związane z zapleczami w Grodzisku Mazowieckim i Komorowie.
Warszawska Kolej Dojazdowa zakończyła inwestycję związaną z przebudową linii na odcinku Podkowa Leśna – Grodzisk Mazowiecki, w ramach której powstał m.in. drugi tor i przebudowano całą infrastrukturę pasażerską. Przy okazji, w ramach przebudowy stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska, przeprowadzono rozbudowę zaplecza technicznego. – Po wschodniej stronie przejazdu kolejowo-drogowego zlokalizowanego w ciągu ulicy Stefana Batorego w Grodzisku Mazowieckim zabudowane zostały dwa dodatkowe tory odstawcze: nr 4 i 6 – informuje Michał Panfil, prezes WKD.
W najbliższych latach WKD planuje kolejne inwestycje związane z modernizacją i przebudową zaplecza technicznego. – Obecnie znajdujemy się na etapie analizy i identyfikacji potrzeb pod kątem kompleksowego zagospodarowania terenu zaplecza dla utrzymania taboru kolejowego i infrastruktury, zarówno w odniesieniu do obszaru zlokalizowanego w Grodzisku Mazowieckim, jak i w Komorowie. Wewnętrzny zespół przygotowuje założenia kierunkowe do wielobranżowej koncepcji zagospodarowania terenu WKD – wskazuje Michał Panfil.
Jeżeli chodzi o Grodzisk, wstępnie założono rozbudowę i zmianę przeznaczenia wybranych pomieszczeń w obrębie nowej hali przeglądowej, adaptację pozostałych części starej hali po zakończeniu oceny jej stanu technicznego, zabudowę dodatkowych torów odstawczych dla nowych pojazdów. – Przebudowa obiektów zaplecza technicznego w Komorowie powinna objąć m.in. budynek stacyjny wraz z reorganizacją pomieszczeń przeznaczonych dla służb odpowiedzialnych za sterowanie ruchem kolejowym – mówi Panfil.
Wzmocniony zostanie także park taborowy. – Rozbudowę obiektów i infrastruktury zaplecza technicznego zamierzamy w najbliższych latach uzupełnić o zakup specjalistycznego taboru utrzymaniowego: nowego pociągu sieciowego oraz nowej lokomotywy manewrowej – mówi prezes WKD.
Tutaj piszemy o planach WKD związanych z modernizacją dalszych odcinków linii w kierunku Warszawy i zakupem taboru pasażerskiego.