Warszawska Kolej Dojazdowa od niedzieli 10 grudnia – czyli momentu wejścia w życie nowego rozkładu jazdy – będzie korzystać już z dwóch torów na odcinku od Podkowy Leśnej Głównej do stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska. Jednocześnie po półtorarocznej przerwie wracają pociągi na linii do Milanówka.
WKD kończy inwestycję związaną z przebudową linii od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego. Cała infrastruktura na tym odcinku została zmodernizowana, a linię rozbudowaną do dwóch torów. Od 10 grudnia ruch pociągów będzie prowadzony po dwóch torach – oczywiście obowiązuje jazda prawostronna (tor nr 1 – do Grodziska Maz., tor nr 2 – do Warszawy).
Jak informuje przewoźnik, do końca bieżącego roku z uwagi na prowadzone jeszcze prace wykończeniowe i porządkowe w pobliżu torowiska i peronów ruch pociągów na odcinku pomiędzy Podkową Leśną i Grodziskiem Mazowieckim będzie prowadzony z prędkością ograniczoną do 40 km/h. Jednocześnie
wraca ruch pociągów do Milanówka.
Na razie zaplanowano pociągi do i z Grodziska co godzinę. Docelowo jednak przewidziano zwiększenie częstotliwości. – Podstawowo zakładane jest uruchomienie na relacji do/z Grodziska Mazowieckiego co najmniej czterech pociągów w ciągu każdej godziny szczytu w każdym kierunku ruchu, z częstotliwością co 10-20 minut. Na linii do Milanówka pojadą dwa pociągi w ciągu każdej godziny, czyli z częstotliwością co 30 minut. Odjazdy ze stacji Podkowa Leśna Główna w poszczególnych kierunkach (Grodzisk Mazowiecki, Milanówek) zostaną ze sobą skoordynowane, tj. do Grodziska Mazowieckiego pociągi odjeżdżałyby 10, 20, 40 i 50 minut po każdej pełnej godzinie, zaś do Milanówka: 00, 30 minut po każdej pełnej godzinie. Odjazdy w kierunku przeciwnym ze stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska również zakładane są w analogicznych odstępach co 10-20 minut, aby zapewnić możliwość włączenia się pociągów w relacji z Milanówka w kierunku Warszawy od stacji Podkowa Leśna Główna – mówi Michał Panfil, prezes WKD.
Na razie jednak przepustowość linii WKD jest ograniczona w związku z trwającą przebudową stacji Warszawa Zachodnia, prowadzoną przez PKP PLK. Z tego względu do połowy przyszłego roku pociągi WKD dojeżdżają tylko do przystanku Warszawa Reduta Ordona.