WKD podpisała umowę na przebudowę linii między Grodziskiem Mazowieckim a Podkową Leśną z dobudową drugiego toru. Roboty powinny zakończyć się do końca 2023 r.
Inwestycja zakłada przebudowę ok. 7,5-kilometrowego odcinka linii nr 47 od Podkowy Leśnej Głównej do Grodziska Mazowieckiego Radońskiej. Znajdują się tam dwie stacje oraz sześć przystanków. Zakres prac zakłada przebudowę istniejącego toru oraz budowę drugiego toru. Rozbudowany zostanie układ torowo-peronowy na stacji końcowej Grodzisk Mazowiecki Radońska. Zmieni się układ torowy w rejonie Podkowy Leśnej Zachodniej, wyremontowany ma zostać także budynek dworcowy na stacji Podkowa Leśna Główna. Szczegółowo o zamówieniu piszemy
tutaj.
– To bardzo ważny dzień dla naszej spółki, której udziałowcami są samorząd wojewódzki i samorządy lokalne. Wymieniliśmy już cały tabor, wyremontowaliśmy sporo infrastruktury. Teraz przychodzi pora na odcinek Podkowa Leśna – Grodzisk Mazowiecki. Pracujemy nad innowacyjnymi rozwiązaniami dla WKD, jak np. systemu pozyskiwania odnawialnej energii i budowa magazynów energii, by wukadka była w pełni samowystarczalna. Niedawno minister Wild wyraził zainteresowanie budową linii WKD do Baranowa do CPK. To wstępna forma zapytania, czy samorząd byłby zainteresowany. Czekamy na pisma i szczegóły – mówi Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego.
– Będziemy jak Szwajcarzy – jeszcze bardziej punktualni – mówi Michał Panfil, prezes WKD. – Roboty powinny ruszyć szybciej niż zakładaliśmy, musimy jak najszybciej zmienić rozkłady jazdy. Dzięki tym robotom zwiększy się przepustowość. Musimy dokupić 2-3 pociągi. Na przyszły rok mamy zgodę ministra na zakup za 25 mln zł szyn między Podkową, Komorowem a Warszawą. Obecne szyny pochodzą z 1978 – mówi Panfil.
Oferty poznaliśmy przed połową listopada. O zamówienie ubiegało się 14 podmiotów z ofertami na kwoty od 172,2 mln zł do 279,2 mln zł, ale wszystkie propozycje mocno przewyższały budżet określony na 99,549 mln zł brutto. Pod koniec stycznia odbyła się aukcja elektroniczna – wygrała ją firma Intop, która zeszła z ceną do 142,464 mln zł. I to właśnie z tą firmą WKD podpisała dziś (10 maja) umowę.
– Przed nami trudne wyzwanie – krótki okres realizacji. Mamy doświadczenie, wiemy jak to zrobić. Chciałbym w przyszłym tygodniu wbić pierwszą łopatę. Chcielibyśmy ukończyć budowę nowego toru do końca I kwartału 2023 r. – mówi Edward Głaz z firmy Intop.
Wykonawca zadeklarował wykonanie prac w ciągu 20 miesięcy. W pierwszej kolejności – w ciągu sześciu miesięcy – ma powstać nowy tor do Grodziska, na który możliwe będzie przełożenie ruchu. Efektem inwestycji ma być zwiększenie przepustowości linii.