Warszawska Kolej Dojazdowa zmienia wykonawcę w przetargu na wykonanie dokumentacji dla budowy drugiego toru między Grodziskiem Mazowieckim a Podkową Leśną. Dotychczasowy zwycięzca nie przystąpił do podpisania umowy.
Przedmiotem przetargu jest opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla modernizacji infrastruktury i budowy drugiego toru linii kolejowej nr 47 na odcinku od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego. Zadaniem wykonawcy będzie też uzyskanie wszelkich uzgodnień i zgód, opracowanie materiałów do przetargu budowlanego oraz w ramach opcji sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją prac.
Odcinek, na którym będą prowadzone prace, liczy ok. 7 km, znajdują się na nim dwie stacje oraz sześć przystanków osobowych. Spore zmiany nastąpią na przystanku Podkowa Leśna Zachodnia, który zostanie przesunięty przed rozwidlenie do Milanówka. Dzięki temu pociągi w jednym kierunku będą zatrzymywać się przy wspólnej krawędzi peronu.
Oferty poznaliśmy w połowie marca. Wystartowało aż
osiem firm z ofertami na kwoty od 2,95 mln zł do 5,83 mln zł brutto. Pod koniec maja WKD
wybrała ofertę firmy Aecom, która złożyła najtańszą propozycję. 12 czerwca wpłynęło jednak pismo od wykonawcy o odstąpieniu od zawarcia umowy.
We wtorek 25 czerwca WKD dokonała ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty. Tym razem wygrał Transprojekt Gdański, który złożył drugą z kolei ofertę, opiewającą na kwotę 3,44 mln zł brutto.
W sumie na realizację zamówienia przeznaczono 380 dni. Jeśli WKD skorzysta z opcji, to projektant będzie pełnił nadzór autorski w terminie nie dłuższym niż 1370 dni kalendarzowych od zawarcia umowy podstawowej. Oznacza to, że WKD zakłada, że prace budowlane zakończą się po niemal czterech latach od rozpoczęcia projektowania. – Dokumentacja projektowa wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i zezwoleniami powinna zostać opracowana w latach 2019–2020, aby na jej podstawie niezwłocznie przystąpić do procesu budowlanego –
wyjaśnia Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy WKD.