Do końca października ma zostać ogłoszony przetarg na przedłużenie linie tramwajowej na Tarchominie do Nowodworów. Tramwaje Warszawskie szykują się od razu do kolejnego i ostatniego zarazem etapu nowej trasy, czyli odcinka do planowanej pętli Winnica. Skorygowana dokumentacja ma być gotowa w połowie przyszłego roku.
Trasa na Tarchominie realizowana jest w odcinkach. W grudniu 2014 r. tramwaje dojechały do pętli pośredniej Tarchomin Kościelny przy Mehoffera. Docelowo komunikacja szynowa dotrzeć ma do Winnicy, gdzie zaplanowano węzeł przesiadkowy. Nowy odcinek ma być realizowany w dwóch etapach. Jak niedawno
pisaliśmy, do końca października tego roku Tramwaje Warszawskie planują ogłosić przetarg na budowę pierwszego, 1,5-kilometrowego odcinka do Nowodorów. Będzie on zakończony tymczasową zawrotką, którą zaplanowano pomiędzy zespołem przystankowym Ordonówny a ul. Strumykową.
W drugim etapie tramwaje mają dojechać do Winnicy. Trasa będzie prowadzić wzdłuż ulicy Światowida, która ma zostać dociągnięta do Modlińskiej. Tutaj prace przygotowawcze są mniej zaawansowane. –Wykonawca działający na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego przygotowuje zamienną dokumentacje projektową dla odcinka trasy tramwajowej od zespołu przystankowego Nowodwory do Winnicy – informuje Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich. Korekta dokumentacji jest konieczna w związku ze zmianą przekroju planowanego układu drogowego. Ten po protestach mieszkańców i aktywistów będzie mniejszy – zamiast trzech, samochody będą mieli do dyspozycji po dwa pasy w każdą ze stron, które dodatkowo będą węższe. To ma zniechęcać prowadzących auta do rozwijania zbyt dużych prędkości i traktowania Światowida jako ulicy tranzytowej.
Termin przekazania dokumentacji zamiennej to lipiec 2016 r. – Na podstawie tej dokumentacji spółka Tramwaje Warszawskie przygotuje postępowanie przetargowe na realizacje tej inwestycji. Na budowę tej trasy potrzebujemy co najmniej dwa sezony budowlane – informuje Powałka.
Przedłużenie torowiska na Tarchominie (2,4 km) jest jedną z szeregu
nowych inwestycji tramwajowych, planowanych przez Warszawę w ramach nowej perspektywy unijnej. W sumie powstać ma ok. 20 km nowych tras. Lista projektów obejmuje torowisko w ul. Kasprzaka pomiędzy Skierniewicką a Wolską. Tramwaje dotrą też na Gocław. Największym przedsięwzięciem będzie trasa z Dw. Zachodniego do Wilanowa. Na liście rezerwowej zapisano natomiast torowisko w al. Wilanowskiej między stacją metra a Służewcem.
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.