Włocławek rozstrzygnął przetarg na dostawy sześciu 12-metrowych autobusów elektrycznych oraz takiej samej liczby ładowarek zajezdniowych. Zamawiający wymaga pojazdów o dużym zasięgu – min. 300 km. Założono długi czas dostaw – z finalizacją zamówienia w 2026 r.
Włocławek wymaga autobusów o długości 11,5-12,5 m. Oczekiwane są silniki umieszczone w osi napędowej lub centralny o mocy szczytowej min.160 kWWymagane są baterie trakcyjne o pojemności minimalnej min. 475 kWh i użytkowej min. 400 kWh. Magazyny energii mają umożliwić przejechanie co najmniej 300 km. Założono ładowanie plug-in. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Termin składania ofert minął 5 kwietnia. W tej części wystartował jedynie Solaris z ofertą na kwotę 19,917 mln zł brutto. Zamawiający ją właśnie – 28 maja – zaakceptował.
Druga część postępowania zakłada dostawę sześciu jednostanowiskowych, stacjonarnych stacji ładowania autobusów elektrycznych plug-in prądem stałym o maksymalnej mocy wyjściowej minimum 120 kW. Zostaną one zainstalowane na terenie zajezdni przy ul. Rysiej.
W tej części wpłynęło pięć ofert. Ostatecznie wygrało ZPUE, które złożyło najtańszą ofertę – na kwotę 912 tys. zł. Teraz wybór musi się uprawomocnić.
W części dotyczącej ładowarek wpłynęło pięć ofert. ZPUE proponuje 912 tys. zł,