Włocławek otworzył oferty w przetargu na dostawy sześciu 12-metrowych autobusów elektrycznych oraz takiej samej liczby ładowarek zajezdniowych. Zamawiający wymaga pojazdów o dużym zasięgu – min. 300 km. Założono długi czas dostaw – z finalizacją zamówienia w 2026 r.
Włocławek wymaga autobusów o długości 11,5-12,5 m z drzwiami otwieranymi do wewnątrz w układzie 2-2-2 o szerokości 1200-1250 mm i wejściem na wysokości 320 mm. Całkowitą liczbę miejsc określono na min. 70 osób. Pojazdy mają być niskopodłogowe na całej długości dla pasażerów stojących. Zamawiający oczekuje okien przesuwnych bądź uchylnych, poręczy ze stali nierdzewnej (szczotkowanej). Wymagane są klimatyzacja, ogrzewanie z piecem spalinowym (ON) wraz z podgrzewaczem elektrycznym, ładowarki USB dla urządzeń mobilnych, wyświetlacze diodowe i ciekłokrystaliczne, monitoring z kamerami zewnętrznymi, system zliczania pasażerów, nagłośnienie, kasowniki
Wymagane są silniki umieszczone w osi napędowej lub centralny o mocy szczytowej min.160 kW. W układzie napędowym musi być zastosowany system odzyskiwania energii z hamowania i redukcji prędkości jazdy. Wymagane są baterie trakcyjne o pojemności minimalnej min. 475 kWh i użytkowej min. 400 kWh. Magazyny energii mają umożliwić przejechanie co najmniej 300 km. Założono ładowanie plug-in. Wymagane są gniazda ładowania o mocy od 40 do 150 kW.
Druga część postępowania zakłada dostawę sześciu jednostanowiskowych, stacjonarnych stacji ładowania autobusów elektrycznych plug-in prądem stałym o maksymalnej mocy wyjściowej minimum 120 kW. Zostaną one zainstalowane na terenie zajezdni przy ul. Rysiej.
Dzisiaj (5 kwietnia) minął termin składania ofert. W części dotyczącej pojazdów wystartował jedynie Solaris z ofertą na kwotę 19,917 mln zł brutto, co mieści się w budżecie określonym na kwotę 22,140 mln zł. W części dotyczącej ładowarek wpłynęło pięć ofert. ZPUE proponuje 912 tys. zł, Elektrometal – 1,099 mln zł, Ekoenergetyka – 1,279 mln zł, Enika – 1,506 mln zł, Medcom – 1,572 mln zł. Budżet wynosił 1,564 mln zł. W przypadku ładowarek kryteria wyboru to cena (60%) oraz okres gwarancji (40%).
Dostawa dwóch pierwszych autobusów powinna nastąpić w ciągu 16 miesięcy (nie wcześniej niż 1 maja 2025 r.), a kolejnych – w ciągu 28 miesięcy (nie wcześniej niż 1 maja 2026 r.). Pierwsze dwie ładowarki powinny być uruchomione w ciągu 15 miesięcy (nie wcześniej niż 1 maja 2025 r.), a pozostałe – w ciągu 27 miesięcy (nie wcześniej niż 1 maja 2026 r.).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.