Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wojewoda łódzki: Wykluczenie komunikacyjne najdotkliwszym z wykluczeń po transformacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
27-01-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Wojewoda łódzki: Wykluczenie komunikacyjne najdotkliwszym z wykluczeń po transformacji
fot. Kasper FiszerAutobus w Łodzi
Zjawisko wykluczenia transportowe to najuciążliwsze z wykluczeń powstałych w czasie transformacji ustrojowej. Brak dostępu do środków transportu w mniejszych miastach i na wsiach to niesprawiedliwość, którą rząd Zjednoczonej Prawicy chce niwelować. Samorząd województwa łódzkiego świetnie radzi sobie z wykorzystywaniem krajowego funduszu na rozwój połączeń – to najważniejsze tezy postawione przez wojewodę łódzkiego po uruchomieniu trzech nowych połączeń organizowanych przez UMWŁ.

– Po 1989 r. Polska przeżywała transformację ustrojową, przechodząc z systemu gospodarki planowanej ku gospodarce wolnorynkowej. Odbywało się to przy zarówno pozytywnych, jak i negatywnych przemianach społecznych. Różne grupy społeczne ucierpiały na tzw. wykluczeniach spowodowanych tym, że wzrost gospodarczy miał charakter ekskluzywny – mówił wojewoda łódzki Tobiasz Bocheński podczas krótkiej konferencji prasowej w Łodzi poświęconej nowym liniom autobusowym uruchomionym przez samorząd województwa. W jego opinii ów wzrost był odczuwalny w dużych ośrodkach miejskich, podczas gdy mieszkańcy mniejszych miejscowości byli pozbawiani szeregu usług publicznych.

Bez połączeń nie ma jak dostać się do lekarza czy znaleźć dobrej pracy

Trudno nie dostrzec, że Łódź – w czasach transformacji ustrojowej drugie pod względem liczby mieszkańców miasto kraju – była bardzo mocno dotknięta skutkami ekonomicznymi przeprowadzanych wówczas zmian ustrojowych, a względną stabilność odzyskała wiele lat po przewrocie. – Spośród wszystkich usług publicznych najdotkliwszym wykluczeniem było wykluczenie komunikacyjne – ocenia jednak przedstawiciel administracji centralnej. To, pomimo regresu sieci tramwajowej i szeregu innych problemów, rzeczywiście nie dotknęło jednak łodzian.

– Istniejące wcześniej połączenia zostały zlikwidowane, tak więc mieszkańcy małych miejscowości, ale i miast do 100 tys. mieszkańców utracili możliwość dojazdu do lekarza, sklepu czy poszukiwania pracy – opisywał procesy z minionych dekad prelegent. To zaś potęgowało jego zdaniem problemy gospodarcze różnych części obecnego województwa łódzkiego. – Rząd Zjednoczonej Prawicy uznaje taką sytuację po pierwsze za rażącą nierówność, a po drugie za niesprawiedliwość – stwierdził wojewoda.

Wojewoda chwali samorząd wojewódzki kierowany przez polityków PiS

Bardzo pozytywnie wyraził się on o Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. – Od 2019 r. z dużym entuzjazmem gminy, powiaty, jak i samorząd województwa łódzkiego partycypują w tym programie – ocenił. W pierwszym okresie funkcjonowania tego instrumentu wykorzystanie środków było jednak śladowe, a do dziś jest dalekie od pełnego, i to pomimo zwiększenia stawki dopłaty do wozokilometra.

Tobiasz Bocheński przekonywał, że siatka 39 połączeń organizowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego ma charakter kompleksowy i jest logicznie zaplanowana. Wskazywał tu m.in. na jej współgranie z liniai kolejowymi. – Z całą stanowczością mogę powiedzieć, że to jeden z najlepszych wniosków w Polsce – powiedział.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wszystkie partie chcą lepszego transportu. Ale jak to osiągnąć?

Prawo & Finanse

Wszystkie partie chcą lepszego transportu. Ale jak to osiągnąć?

Kasper Fiszer 13 września 2023

Lanie wody do dziurawego wiadra, czyli co nie działa w PKS Plus

Prawo & Finanse

Suchoń, Polska 2050: FRPA jest źle skonstruowany

Komunikacja

Drzewica: Gminne autobusy skomunikowane z ŁKA

Komunikacja

Drzewica: Gminne autobusy skomunikowane z ŁKA

Kasper Fiszer 09 lutego 2021

Zobacz również:

Wszystkie partie chcą lepszego transportu. Ale jak to osiągnąć?

Prawo & Finanse

Wszystkie partie chcą lepszego transportu. Ale jak to osiągnąć?

Kasper Fiszer 13 września 2023

Lanie wody do dziurawego wiadra, czyli co nie działa w PKS Plus

Prawo & Finanse

Suchoń, Polska 2050: FRPA jest źle skonstruowany

Komunikacja

Drzewica: Gminne autobusy skomunikowane z ŁKA

Komunikacja

Drzewica: Gminne autobusy skomunikowane z ŁKA

Kasper Fiszer 09 lutego 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5