Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wojewoda mazowiecki zainteresował się buspasem na Puławskiej. „Należy zachować równowagę”

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-10-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Wojewoda mazowiecki zainteresował się buspasem na Puławskiej. „Należy zachować równowagę”
fot. ZDM Warszawa
Działający od przełomu września i października buspas na ulicy Puławskiej budzi sporo emocji. Tematem postanowił zająć się wojewoda mazowiecki. Wysłał do władz Warszawy pismo, w którym zwraca się „o ponowne przeanalizowanie organizacji ruchu w tym rejonie i weryfikację, czy buspas został utworzony w optymalny sposób i czy spełnił swoje pierwotne”. Władze Warszawy wskazują, że jest za wczesnie, by oceniać nowe rozwiązania, a buspasa nie należy oceniać wyłącznie przez pryzmat kierowców.

Od 30 września działa buspas na ul. Puławskiej. W sumie wydzielono ok. 10 km pasów między granicą miasta a ul. Pileckiego. To bardzo ważny ciąg komunikacyjny – jeżdżą nią autobusy autobusy linii (209, 709, 715, 727, 737, 739, 809, 815), które przewożą niemal 140 tys. osób dziennie. W godzinach szczytu na przystankach zatrzymują się 22 autobusy. Niestety, dotychczas zdarzały się dni, kiedy w porannym szczycie czas przejazdu w kierunku Mokotowa był nawet dwa razy dłuższy niż wynikałoby to z rozkładu.

Oczywiście nowe rozwiązania okazały się nie w smak kierowcom samochodów – zwłaszcza z podwarszawskich miejscowości. Ich zdaniem nowa organizacja ruchu doprowadziła do paraliżu komunikacyjnego. Teraz głos zabiera Konstanty Radziwiłł, wojewoda mazowiecki, wskazując, że w ostatnich dniach otrzymał wiele głosów ws. organizacji ruchu na Puławskiej. „Mieszkańcy w licznych skargach zwracają uwagę na to, że otwarty 30 września br. buspas spowodował znaczące utrudnienia w ruchu. Pragnę podkreślić, że swoje niezadowolenie z otwartego buspasa, zgłaszają nie tylko mieszkańcy Ursynowa czy Piaseczna, ale również osoby z pozostałych dzielnic miasta i innych powiatów województwa mazowieckiego, które korzystają z tej strategicznej trasy. Podróżujący zwracają uwagę, że buspas spowodował trwające praktycznie całe dnie ogromne korki i utrudnienia w ruchu nawet w weekend, kiedy jego natężenie w tamtej okolicy jest znacznie mniejsze. Mieszkańcy w swoich petycjach podkreślają, że dotychczas ulica Puławska była przejezdna zarówno dla samochodów, jak i autobusów, a obecnie czas przejazdu znacznie się wydłużył, nawet do godziny na odcinku od granicy Warszawy do stacji metra Wilanowska” – przekonuje wojewoda.

Radziwiłł podkreśla, że w pełni popiera ideę upowszechniania i ulepszania komunikacji publicznej. „Jednak moją troską jest dobro wszystkich mieszkańców. Zrozumiałe jest, że nie wszyscy mogą, z różnych względów korzystać z komunikacji publicznej, choćby z uwagi np. na odległość od przystanków, niepełnosprawność lub konieczność sprawowania opieki nad dziećmi. Dodatkowo, zgłaszający skargi zwracają uwagę na przepełnienie autobusów, zwłaszcza w godzinach szczytu praktycznie uniemożliwiające wsiadanie do nich na kolejnych przystankach. Należy zatem zachować równowagę między wszystkimi uczestnikami ruchu” – wskazuje wojewoda.

Przedstawiciel władzy rządowej zwraca się do władz miasta z prośbą o rozważenie próśb zgłaszanych przez mieszkańców „…aby na przykład, buspas funkcjonował jedynie w dni powszednie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. Mieszkańcy zwracają się również o zmodernizowanie lewoskrętu z ul. Puławskiej w ul. Karczunkowską. Zgłaszane są także propozycje dopuszczenia na buspasie ruchu samochodów przewożących np. co najmniej trzy osoby. Rozwiązania te w znaczący sposób upłynniłyby ruch na jednej z najbardziej newralgicznych ulic Warszawy” – wskazuje Konstanty Radziwiłł.

Władze stolicy podkreślały, że jest za wcześnie, by oceniać skutku wprowadzenia buspasa. – Proszę poczekać kilka dni. Nie można też oceniać buspasa wyłącznie przez pryzmat kierowców – powstał z myślą, by poprawić warunki komunikacji publicznej. Bezspornym jest, że autobusy jadą zdecydowanie szybciej – mówił w zeszłym tygodniu Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich, który wdrażał nową organizację ruchu na zlecenie ZTM-u.

– Podobne emocje budziło wytyczanie buspasów na Trasie Łazienkowskiej czy Dolince Służewieckiej, a teraz nikt nie wyobraża sobie ich zabrania. Wprowadzanie usprawnień w komunikacji publicznej nie następuje poprzez dobudowywanie trzeciego, piątego czy siódmego pasa. Nie pomieścimy się w centrum miasta, nawet jeśli poszerzymy wszystkie wloty. Chodzi o to, by wspierać najbardziej efektywny środek transportu, czyli transport publiczny – podkreśla Puchalski.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Buspas na Puławskiej otwarty

Przestrzeń

Warszawa: Buspas na Puławskiej otwarty

Redakcja/inf. pras. 03 października 2022

Warszawa: Będą zmiany na Puławskiej, ale na razie bez buspasa

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa: Buspas na Puławskiej otwarty

Przestrzeń

Warszawa: Buspas na Puławskiej otwarty

Redakcja/inf. pras. 03 października 2022

Warszawa: Będą zmiany na Puławskiej, ale na razie bez buspasa

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5