Pomorze Zachodnie, dzięki tworzeniu spójnej sieć tras rowerowych pokazuje, jak wydłużyć sezon turystyczny i skutecznie zachęcać do poznawania regionu. Dane z rowerowych liczników rejestrują średnio milion przejazdów rocznie.
Zmiana jest widoczna, ale budowanie nowej infrastruktury nie należy do najłatwiejszych zadań. Aby usprawnić ten proces – również w innych polskich regionach – potrzebne są nowe rozwiązania legislacyjne. Propozycje potrzebnych zmian są tematem dyskusji Zespołu ds. mobilności rowerowej przy Konwencie Marszałków RP oraz Konwentu Marszałków Województw RP, który we wrześniu przyjął stanowisko w sprawie budowania tras rowerowych na terenach leśnych.
10 lat budowy tras rowerowychWojewództwo Zachodniopomorskie dziesięć lat temu rozpoczęło wdrażanie „Koncepcji sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego”. To jeden z flagowych projektów Samorządu Województwa Zachodniopomorskiego. Docelowo ma powstać 1500 km tras rowerowych, łączących największe miasta, dworce kolejowe, zabytki i atrakcje turystyczne.
– Tworzymy wyjątkowy na skalę europejską produkt turystyczny, zachęcając turystów do odwiedzenia Pomorza Zachodniego. Nasze trasy są bezpieczne, dostępne i atrakcyjne krajobrazowo. Nie byłoby tego sukcesu bez dobrej współpracy z partnerami społecznymi i lokalami samorządami, które mocno zaangażowane są w to przedsięwzięcie. Naszymi doświadczeniami chcemy dzielić się z innymi regionami, by tworzyć odpowiednie warunki do rozwoju tras rowerowych w całej Polsce. Temu zagadnieniu poświęciliśmy jedno ze stanowisk Konwentu Marszałów – mówi Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
To stanowisko w sprawie wprowadzenia jednolitych zasad budowania tras rowerowych na terenach leśnych.
Więcej informacji, treść stanowiska, zdjęcia w serwisie
wzp.pl oraz raz w na stronie
rowery.wzp.pl.