Niebawem rozpocząć się ma budowa kolejnego, zachodniego odcinka II linii metra. Jedna ze stacji metra powstanie przy centrum handlowym Wola Park. – Naszą ambicją jest, aby centrum Wola Park stało się w przyszłości pierwszym centrum handlowym w Polsce z bezpośrednim dostępem do linii metra – informuje Kamila Popławska-Bernatowicz, marketing manager Ingka Centres Polska.
W połowie listopada 2018 r.
Metro Warszawskie podpisało z konsorcjum firm Gulermak i Astaldi ostatnią umowę na rozbudowę II linii metra. Zadaniem wykonawcy będzie budowa odcinka od torów odstawczych za obecnie budowaną stacją C6 Księcia Janusza do stacji C4 Powstańców Śląskich. Pociągi zatrzymają się po drodze na stacji C5 o roboczej nazwie Wola Park (choć
procedowana jest nazwa Ulrychów). Wykonawca zadeklarował realizację prac w ciągu 36 miesięcy, co oznacza, że budowa zakończy się w IV kwartale 2021 r.
Jednym z beneficjentów nowego odcinka z pewnością będzie centrum handlowe, od którego planowana stacja wzięła swoją roboczą nazwę. – Przewidujemy, że tak bliskie sąsiedztwo linii metra zachęci klientów do korzystania z transportu publicznego i rezygnacji z dojazdu samochodem. Ze szczególnym optymizmem patrzymy na grupę klientów, którzy ze względu na oddalenie centrum od ich miejsca zamieszkania rzadziej odwiedzali Wola Park – mówi Kamila Popławska-Bernatowicz, marketing manager spółki Ingka Centres Polska, zarządzającej pięcioma obiektami handlowymi w Polsce. Przedstawiciele spółki spodziewają się wzrostu liczby klientów, a także zwiększenia częstotliwości odwiedzania centrum przez dotychczasowych klientów.
Lokalizacja stacji, mat. MW
Spółka zarządzająca centrum handlowym chce maksymalnie wykorzystać szansę, jaką będzie jej dawała bliskość metra. – Naszą ambicją jest, aby centrum Wola Park stało się w przyszłości pierwszym centrum handlowym w Polsce z bezpośrednim dostępem do linii metra – informuje Kamila Popławska-Bernatowicz. Ingka prowadzi rozmowy z miastem i Metrem Warszawskim w tej sprawie. Spółka podkreśla jednak, że znajduje się na początku drogi, a proces projektowania i uzgadniania takiej inwestycji jest długotrwały.
– Plany połączenia Wola Parku ze stacją II linii metra są na etapie tworzenia wstępnych koncepcji i jest obecnie zbyt wcześnie, aby mówić o jego charakterze. Będziemy rozważać możliwości, które będą przede wszystkim ogólnodostępne dla użytkowników metra, a jednocześnie będą uwzględniać charakter łącznika. Przejście będzie zrealizowane w sposób możliwie najmniej ingerujący w wykonywaną obecnie inwestycję Metra Warszawskiego – informuje Kamila Popławska-Bernatowicz.
Pawilon wejściowy, mat. UM WarszawaWola Park został otwarty w 2001 r. W 2015 r. oddano nową powierzchnię komercyjną, rozbudowana została również część restauracyjna. Powiększono też przestrzeń parkingową – istniejący parking wielopoziomowy, rozbudowany o dodatkową kondygnację, został połączony z centrum handlowym za pomocą kładki. – Na dalszym etapie planujemy rewitalizację Parku Ulricha oraz szklarni w oparciu o aktualne pozwolenie na budowę. Niedawno zakończyliśmy proces konsultacji społecznych projektu rewitalizacji terenu Parku Ulricha i sąsiednich szklarni. Obecnie tworzymy szczegółowe plany tej inwestycji, które będziemy realizować wspólnie z partnerami w najbliższym czasie – dodaje przedstawicielka spółki Ingka.
Pierwsze przejście, wybudowane z pieniędzy prywatnego inwestora, powstało w 2005 r. na stacji Stokłosy i prowadzi w rejon pasażu Ursynowskiego. Prywatni inwestorzy wybudowali i przebudowali też wyjścia na stacjach
Wilanowska i
Służew. W zeszłym roku otwarto natomiast
pierwszy budynek połączony bezpośrednio ze stacją metra – z antresoli stacji Świętokrzyska (M2) można dostać się do Sezamu, mieszczącego się w podziemiach nowego biurowca.